• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست

سوختن آداپتور دوربین مداربسته یکی از دغدغه های مصرف کنندگان این سیستم های امنیتی در سازمان ها و ادارات است. در صورت بروز این مشکل عملکرد این دستگاه ها نیز با مشکلات جدی رو به رو می شود. برای پیشگیری از بروز این مشکلات باید بیشتر به علل ایجاد آنها پی ببرید. این قبیل تجهیزات به دلایل مختلفی آسیب می بینند که باید به آنها رسیدگی کنید. ناسازگاری ولتاژ، جریان ورودی، انتخاب نادرست تجهیزات و قطعات و... در برخی موارد مشکلاتی در این تجهیزات به وجود می آورند که در ادامه به برخی از آن ها رسیدگی می کنیم.

تست آداپتور دوربین مداربسته

برای پیشگیری از سوختن آداپتور دوربین مداربسته باید برخی تست ها و آزمایش ها را پیش از استفاده از این تجهیزات انجام دهید. در صورتی که نسبت به سلامت آداپتور سیستم در دوربین مداربسته خود مشکوک شدید، با انجام برخی تست ها این قطعه را بررسی کنید.

مطلب پیشنهادی: خطاهای حسگر دوربین مداربسته را چگونه تشخیص دهیم

در وهله اول باید آداپتور را به برق متصل کنیم. سپس منتظر می مانیم تا چراغ به کار رفته در آن روشن شود. در بخش بعدی باید آداپتور را از برق بکشیم. سپس باید ببینیم تا زمان روشن شدن چراغ آداپتور چه مدت زمانی طول می کشد. همچنین مدت زمان خاموش شدن چراغ پس از کشیدن دستگاه از برق را نیز بررسی می کنیم.

در صورتی که به آداپتور دستگاه شما آسیب رسیده باشد، در زمان خاموش شدن چراغ مدت زمان بیشتری طول می کشد. به این ترتیب تشخیص مشکلات موجود در این قطعات بسیار ساده تر می شود. در روش های دیگر برای تست آداپتور از دستگاه ها و تجهیزاتی مثل اهم متر استفاده می شود که این مشکلات را به خوبی برطرف می کنند.

علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست

علت سوختن و خرابی منبع تغذیه دوربین مداربسته چیست؟

سوختن آداپتور دوربین مداربسته دلایل متعددی دارد که کارشناسان هر یک از آن ها را بررسی می کنند. برای تعمیر دقیق و اصولی این قطعات پیشتر باید به علل وقوع این مشکلات پی ببرید. برخی از این دلایل را در زیر مشاهده می کنید:

عدم تناسب آداپتور با سیستم مورد نظر

در صورتی که آداپتور انتخابی شما با سیستم دوربین مداربسته و سایر قطعات به کار رفته در آن همخوانی نداشته باشد و از نظر میزان ولتاژ و ورودی برق با آن ها متفاوت باشد، این قبیل مشکلات به وجود می آیند. برای رسیدگی به این مسئله باید در زمان خرید به این مولفه مهم دقت داشته باشید. به این ترتیب قطعات انتخابی در سیستم امنیتی دوربین مداربسته طول عمر بیشتری خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی: دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اماکن؟

ضربه خوردن آداپتور

یکی دیگر از دلایل سوختن و خراب شدن آداپتورهای دوربین مداربسته، ضربه خوردن این تجهیزات در محل نصب است. در صورتی که آداپتور مورد استفاده شما ضربه ببیند، بی شک کارایی اولیه را نخواهد داشت. اجزای به کار رفته در این تجهیزات بر اثر ضربات فیزیکی آسیب می بینند و عملکرد آن ها با اختلالات جدی رو به رو می شود.

آب خوردگی آداپتور

در صورتی رطوبت یا آب با آداپتور مورد استفاده در دوربین مداربسته برخورد کند، بی شک مشکلاتی در سیستم فنی آن به وجود می آورند. این عامل محیطی بر بسیاری از تجهیزات الکترونیکی تاثیر نامطلوب برجای می گذارد. به همین خاطر باید به محل نصب آداپتور مورد استفاده خود دقت داشته باشید و شرایط مناسبی برای نصب آن در محیط در نظر داشته باشید.

آسیب دیدگی کابل های آداپتور

یکی از مهمترین اجزای به کار رفته در آداپتورهای دوربین های مداربسته، آسیب دیدگی سیم ها و کابل های به کار رفته در دستگاه است. در صورتی که این بخش ها در این قطعات آسیب ببینند، بی شک سیستم کلی آداپتور با مشکلات جدی رو به رو می شود. در غیر این صورت ریسک آسیب دیدگی آن ها در محل نصب افزایش می یابد.

مطلب پیشنهادی: چگونه دوربین مداربسته را به گوشی وصل کنیم؟

شرایط دمایی نصب کابل آداپتور

در صورتی که آداپتور در مجاورت دمای بالا نصب شود، بی شک کیفیت اولیه را نخواهد داشت و عملکرد آن با مشکلات جدی رو به رو می شود. به همین خاطر کابل های آداپتور دوربین مداربسته باید در مکانی امن نصب و متصل شوند.

نوسانات برقی در محل نصب آداپتور

در صورتی که در محل نصب آداپتور نوسانات برقی ایجاد شود به سیستم این قطعات نیز آسیب های جدی وارد خواهد شد.

نوسانات برقی در محل نصب آداپتور

آیا آداپتور یا منبع تغذیه دوربین مداربسته قابل تعمیر است؟

سوختن آداپتور دوربین مداربسته سبب از کارافتادگی دوربین می شود. به همین خاطر پس از مشاهده این مشکلات باید فورا برای تعمیر یا تعویض این قطعات اقدامات لازم را انجام دهید. بسیاری از آداپتورهای امروزی دارای عمر مفیدی هستند که پس از اتمام آن قابل استفاده نخواهندبود. به همین خاطر پس از آسیب دیدگی یا سوختن باید تعویض شوند.

اما برخی از مدل های آداپتور قابل تعمیر خواهند بود. در صورتی که قطعات آسیب دیده در این تجهیزات مشخص شوند، تعمیر آن ها نیز ساده تر خواهد شد. پس از مشخص شدن بخش های آسیب دیده آداپتور کارشناسان فنی ایرادات موجود را برطرف خواهند کرد. در برخی موارد سوختگی این تجهیزات به دلیل آسیب دیدگی کابل ها یا سایر اجزای به کار رفته در آداپتور ایجاد می شود. به این ترتیب با تعویض این اجزا آداپتور کارایی سابق را خواهد داشت.

به طور کلی تعمیر این تجهیزات از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیست و توصیه می شود پس از آسیب دیدگی آن به طور کامل تعویض شود. آداپتورهای تعمیر شده، علی رغم هزینه های بالایی که برای تعمیر و نگهداری از آن ها صرف می شود، طول عمر بالایی ندارند و به سرعت آسیب می بینند. به همین خاطر تعویض آن ها همیشه اقدام هوشمندانه تری خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: 4 انواع کابل دوربین مداربسته تصویر + کاربرد 2023

نکات مهم برای جلوگیری از سوختن آداپتور دوربین مداربسته

برای استفاده بهتر از آداپتور دوربین مداربسته و پیشگیری از آسیب دیدگی آن برخی اقدامات کلی بسیار کمک کننده خواهد بود. برخی از مهمترین نکاتی که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  1. در وهله اول باید از کیفیت قطعات و اجزای به کار رفته در این آداپتورها اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب انتخاب صحیح تری در میان این تجهیزات خواهید داشت. در صورتی که از برندهای معتبر و مطمئن آداپتور مورد نیاز خود را خریداری کنید، بی شک طول عمر محصول افزایش می یابد.
  2. اتصالات صحیح این قطعات نیز مانع از سوختن آداپتور دوربین مداربسته می شود. در صورتی که اتصالات در زمان نصب این تجهیزات به صورت اصولی انجام شود با چنین مشکلاتی رو به رو نخواهید شد.
  3. استفاده از آداپتورها باید در محیط های مناسب انجام شود. محیط نصب این قطعات باید عاری از هر گونه رطوبت باشد. در غیر این ساختار آداپتور آسیب می بیند.
  4. در طول مدت استفاده از این تجهیزات باید همواره نظارت کافی بر عملکرد این تجهیزات داشته باشید. رسیدگی به این قطعات و سرویس کاری مرتب آن ها یکی از مهمترین مواردی است که مورد توجه تکنسین ها و تعمیرکاران حرفه ای قرار می گیرد.
  5. برای پیشگیری از خرابی این تجهیزات از صدمه های فیزیکی به آن ها پیشگیری کرده و به این ترتیب طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی: چگونه فیلم دوربین مداربسته را به عقب برگردانیم؟ بازبینی فیلم دوربین مدار بسته

جمع بندی

سوختن آداپتور دوربین مداربسته یکی از مشکلات رایج در این سیستم ها است که زمینه ساز خرابی کل سیستم دوربین مداربسته خواهد شد. ایجاد مشکل در آداپتور دستگاه اتصالات برقی مربوطه را با مشکلات جدی رو به رو می کند. به همین خاطر باید حتما این مشکلات را بررسی کرده و به دلایل ایجاد آن ها پی ببریم.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net