• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل * گوشی

یکی از انتظارات اصلی افراد پس از نصب دوربین مدار بسته و دزدگیر این است که در هر زمان و هر مکان با کنترل خوب بر محل کار یا منزل خود فیلم ها و تصاویر مورد نظر خود را مشاهده کنند. با آموزش کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل گوشی، در صورت بروز مشکل می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی، آنچه را که در دوربین ها اتفاق می افتد دنبال کنید.

به طور کلی برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته دو راه وجود دارد که سعی می کنیم در این مقاله از ایمن نت هر یک از این روش ها را توضیح و ارائه کنیم. ابتدا می توانید تصاویر دوربین مدار بسته خود را از طریق گوشی خود مشاهده کنید. راه دیگر کنترل تصاویر دوربین مداربسته از طریق نرم افزارهای کامپیوتری است. اما برای دستیابی به کنترل لازم و کافی بر امکانات مورد نیاز این دو روش، بیش از هر چیز به آموزش اولیه، استفاده ماهرانه و آگاهانه از نرم افزارها و اپلیکیشن ها نیاز دارید. در زیر به توضیح کامل این دو روش می پردازیم.

آموزش کنترل از راه دور دوربین مداربسته با گوشی موبایل

Mobile Monitoring روشی برای مشاهده تصاویر و فیلم های ارسالی به تلفن همراه یا تبلت از طریق دوربین های مداربسته است. برای استفاده از امکان دوربین کنترل از راه دور باید از اپلیکیشن مناسب و استاندارد استفاده کرد. این برنامه برای دریافت تصاویر و فیلم ها به اینترنت نیاز دارد. بنابراین گوشی شما باید به اینترنت متصل باشد تا بتوانید تصاویر و فیلم های ارسالی را مشاهده کنید. به طور کلی کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل یکی از بهترین روش ها می باشد. زیرا به دلیل دسترسی آسان می توانید در هر زمان و مکانی در پوشش تلفن از وضعیت فعلی مکان مورد نظر مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های کنترل از راه دور کامپیوتر

برنامه های مختلفی برای مشاهده فیلم های دوربین مداربسته از راه دور وجود دارد. هر کدام از این برنامه ها قابلیت ها و عملکردهای متفاوتی دارند. اما همگی برای دریافت تصاویر ارسالی به تلفن همراه استفاده می شوند. راه های مختلفی برای نصب این اپلیکیشن ها از طریق اپ استور یا گوگل پلی وجود دارد و می توانید به راحتی آن ها را نصب کنید.

کنترل از راه دور دوربین مداربسته با گوشی موبایل

انواع روش های کنترل از راه دور دوربین مدار بسته با موبایل

اولین روش کنترل از راه دور دوربین، روش P2P است. با این روش می توانید به راحتی آن را به دستگاه ضبط ویدیو (DVR) متصل کرده و با اسکن کد QR دستگاه، تصاویر را دریافت کنید. مزیت روش کنترل دوربین مداربسته از راه دور P2P این است که این روش نیازی به پروکسی و کانال پخش ندارد و همچنین تنظیمات ساده ای دارد و به همین دلیل از این روش برای پخش تصاویر دوربین مداربسته بسیار استفاده می شود.

روش دیگر برای کنترل از راه دور دوربین مدار بسته با گوشی، استفاده از آدرس IP ثابت است. مزیت روش IP ثابت این است که این روش ضمن تامین امنیت کافی، هزینه اینترنت پایینی برای مشتری دارد. توجه به این نکته ضروری است که برای استفاده از روش IP استاتیک باید یک IP اختصاصی داشته باشید. و برای دریافت این IP اختصاصی باید با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته کجاست؟

نحوه کنترل از راه دور دوربین مداربسته با استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر

دو روش متداول برای نظارت از کنترل از راه دور دوربین های مداربسته با استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد که هر کدام آموزش خاص خود را می طلبد که در ادامه این موارد به تفصیل توضیح داده خواهد شد تا هیچ گونه مشکلی در استفاده از آن ها برای شما به وجود نیاید.

مشاهده فیلم و تصاویر دوربین مدار بسته با روتر

به این ترتیب برای دیدن تصاویر 4 سطح مختلف در مقابل شما قرار دارد که از طریق آن ها می توانید به راحتی به تصاویر دوربین مداربسته و دوربین مداربسته روی گوشی دسترسی داشته باشید:

  1. در مرحله اول باید یک کابل های دوربین مدار بسته اترنت cat5 را به ضبط کننده ویدیو وصل کنید.
  2. پس از اتصال کابل اترنت cat5 لازم است مانیتوری که به ضبط کننده ویدیو متصل است را وصل کنید.
    با استفاده از ریموت کنترل وارد منوی تنظیمات شده و با انتخاب گزینه اینترنت گزینه پخش ویدیو را فعال کنید.
  3. در مرحله چهارم به ویدیوی مرتبط با IP خود دسترسی مستقیم خواهید داشت و همچنین به تصاویر دوربین دسترسی خواهید داشت.

یکی از راه های خوب دیگر برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل و کنترل از راه دور دوربین مداربسته با گوشی موبایل، استفاده از روش هایی است که نیازی به داشتن IP اختصاصی ندارد که به آن روش P2P می گویند.

مطلب پیشنهادی: راه اندازی دسکتاپ مجازی VDI و پیاده سازی Virtual Desktop

روش دیگری به نام استاتیک IP وجود دارد که در آن ما واقعا به یک IP اختصاصی نیاز داریم. برای دریافت IP اختصاصی کافی است با شرکتی که از آن سرویس اینترنت خود را دریافت می کنید تماس بگیرید و آی پی اختصاصی بخواهید.

نحوه کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل

مشاهده و نظارت بر فیلم دوربین مدار بسته با کامپیوتر

در نحوه اتصال دستگاه به کامپیوتر 5 مرحله مختلف وجود دارد که از طریق آنها می توانید عملکرد کنترل از راه دور دوربین مداربسته را فعال کرده و سپس از این عملکرد بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید:

  1. اولین و مهمترین مرحله در این فرآیند خرید کارت ویدیو است. البته باید گفت در صورتی که سیستم دوربین مداربسته شما از اینترنت پشتیبانی نمی کند و یا دستگاه DVR به کامپیوتر مورد نظر متصل نباشد از این مرحله استفاده می شود.
  2. در مرحله دوم باید کامپیوتر خود را ریستارت کنید و پس از بالا آمدن آن نرم افزار فیلمبرداری را نصب کنید. با استفاده از این نرم افزار کامپیوتر یا لپ تاپ می تواند از نصب کارت ضبط ویدئو پشتیبانی کند و می تواند فیلم های کارت را پخش یا ضبط کند.
  3. در مرحله بعدی کنترل از راه دور دوربین مداربسته باید ضبط کننده فیلم با برد فیلمبرداری هماهنگ شود. برای اطلاع از این مشکل باید از نرم افزار ذکر شده استفاده کنید.
  4. اکنون نوبت به نصب استریم ویدیو می رسد تا داده ها و اطلاعات از طریق کارت ضبط ویدیو به عنوان منبع استریم وارد شوند.
  5. در مرحله آخر باید اطلاعات لازم مانند نام کاربری، رمز عبور، آدرس اینترنتی و غیره را وارد کنید. اگر اطلاعات شما درست باشد، اکنون می توانید تصاویر و فیلم های سیستم را مشاهده کنید.

در ادامه بخوانید: بهترین نرم افزار های انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

مزایای استفاده از کنترل دوربین مدار بسته از راه دور با موبایل

کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل دارای مزایای مختلفی است که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • می تواند تصاویر را از دوربین های مختلف به طور همزمان مشاهده کند.
  • تصاویر را می توان ذخیره کرد و در صورت نیاز دوباره مشاهده کرد.
  • نقش مهمی در کاهش سرقت از یک مکان دارد.
  • همچنین می توانید با نصب دوربین در مشاعات ساختمان یا منزل وضعیت کودکان و حیوانات خانگی را زیر نظر داشته باشید.
  • با تغییر زاویه دوربین می توانید میدان دید بیشتری ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: 7 انواع لایه های شبکه مدل tcp/ip و osi

نتیجه گیری پایانی

در این گزارش از سایت ایمن نت در رابطه با کنترل از راه دور دوربین مداربسته با موبایل صحبت کردیم. به طور کلی وجود دوربین مدار بسته در ادارات و محیط کار یکی از مهم ترین وسایل و لوازم جانبی است. که شرکت ها علاوه بر افزایش امنیت برای جلوگیری از سوء تفاهم در این محیط به آن نیاز دارند. بنابراین می توانید از طریق کامپیوتر، تلفن همراه یا لپ تاپ خود به آسان ترین شکل به تصاویر دسترسی داشته باشید و از آنها بهره ببرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net