• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته کجاست؟

یکی از مهمترین وظایف دوربین ها، محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته است که بی شک برای ثبت این تصاویر، به یک حافظه مشخص و سیستم ذخیره کننده نیاز است که به همراه دوربین نصب می شود. این روزها در هر سازمان یا اداره ای، انواع دوربین مداربسته برای حفظ ایمنی محیط به کار می روند. یکی از مهمترین وظایف این دوربین ها، ثبت رویدادها و اتفاقات مربوط به هر محل است. بی شک برای ثبت این تصاویر، به یک حافظه مشخص و سیستم ذخیره کننده نیاز است که به همراه نصب دوربین مداربسته اعمال میشود. ضبط و در دست داشتن تصاویر مزایای بی شماری برای افراد دارد و فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته در بسیاری موارد به افراد کمک می کنند. آیا شما می دانید حافظه دوربین مدار بسته کجاست ؟

با ذخیره سازی این فیلم ها، شما می توانید، از رویدادهای پیشین مطلع شوید. این تصاویر به صورت زنده از محل ثبت شده و اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار می دهند. فیلم های ذخیره شده دوربین مدار بسته، محل به خصوصی برای ذخیره احتیاج دارند. این اطلاعات، دیجیتالی هستند و در یک حافظه جانبی ذخیره سازی می شوند. این ابزارهای مخصوص ضبط، در سیستم های نظارتی دوربین مداربسته طبقه بندی می شوند. در دنیای تکنولوژی، روش های مختلفی برای نگهداری از فیلم های ذخیره شده دوربین وجود دارد که در این گزارش با برخی از آن ها آشنا می شوید.

استفاده از دستگاه های ذخیره سازی برای فیلم های دوربین مداربسته

فیلم ذخیره شده دوربین مداربسته با استفاده از دستگاه های NVR، DVR، XVR و .... نیز مورد استفاده خواهند بود. این فناوری ها و تکنولوژی ها در سیستم های نظارتی دوربین مداربسته نقش اساسی بر عهده دارند. هر یک از این دستگاه ها کارکرد به خصوصی دارند و توانایی پشتیبانی از هادرهای اینترنال برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر را نیز در میان قابلیت های خود جای داده اند. این پشتیبانی در برخی موارد محدود انجام می شود و در برخی موارد به صورت نامحدود کلیه تصاویر ضبط شده را ساپورت می کنند. امکان اتصال فلش نیز به این سیستم ها برای در دست داشتن فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته نیز میسر می باشد. 

مطلب پیشنهادی: علت سوختن آداپتور دوربین مداربسته چیست

لازم به ذکر است که این روش نگهداری از فیلم ذخیره شده دوربین مدار بسته، یکی از ابتدایی ترین راه ها محسوب می شود. در ادامه با هر یک از سیستم های یاد شده بیشتر آشنا می شوید.

محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته

 

آشنایی با دستگاه DVR

این سیستم یکی از بهترین روش ها برای ضبط تصاویر به شمار می رود. با استفاده از این سیستم از فناوری آنالوگ استفاده خواهید کرد. هر یک از این ضبط کننده ها در مدل های متنوعی ارائه شده و از میزان مشخصی از دیسک های داخلی و هارد پشتیبانی خواهد کرد. خرید حافظه مربوط به این دستگاه ها به صورت مجزا انجام خواهد شد. اگر نمیدانید حافظه دوربین مدار بسته کجاست از این طریق میتوانید بر اساس نیاز از محل ذخیره فیلم دوربین مدار بسته و حافظه های مختلفی از این دستگاه ها استفاده کنید. به علاوه وجود پورت های یو اس بی یکی از مهمترین نقاط قوت این محصولات به شمار می رود. 

مطلب پیشنهادی: دوربین مداربسته تا چند متر را می بیند؟

آشنایی با قابلیت های مختلف دستگاه DVR

فیلم های ذخیره شده دوربین مدار بسته مزایا و قابلیت های متعددی برای کاربران به همراه می آورند و ذخیره سازی آن ها برای ارگان های حساس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این زمینه دستگاه های دی وی آر، با قابلیت های ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از قابلیت های مهم این دستگاه ها را در زیر معرفی می کنیم:

  1. هشدار قطعی یا خرابی خرید دوربین مدار بسته ، از مزایای مهم استفاده از این سیستم محسوب می شود.
  2. حسگرهای حرکتی این سیستم ها نیز قابلیت های ویژه ای برای آن ها ایجاد کرده اند.
  3. در این سیستم ها امکان هشدار حرکت با استفاده از سیستم پست الکترونیکی نیز وجود دارد.
  4. زبان سیستم بر اساس نیاز مشتریان تغییر خواهد کرد. این سیستم از بسیاری از زبان های زنده در دنیا پشتیبانی می کند.
  5. امکان ارتباط با FTP در سیستم DVR امکانات قابل توجهی برای شما فراهم می کند.
  6. شما می توانید، با استفاده از شبکه وب این سیستم و داده های موجود در آن را کنترل کنید.
  7. امکان تنظیم نور هر یک از ویدیوهای ضبط شده نیز از مزایای استفاده از این سیستم ضبط کننده به شمار می رود. این مدل سیستم ضبط کننده در نور شدید یا تاریکی مطلق، تصویری با نور مناسب ارائه می دهد.
  8. وجود شمارنده ورودی و خروجی نیز از قابلیت های این سیستم به شمار می رود.

آشنایی با دستگاه های ضبط کننده NVR

این سیستم های ضبط کننده از سرعت عمل بالاتر و عملکرد مطلوب تری نسبت به سایر دستگاه های نظارتی دوربین مداربسته برخوردار می باشند. از این رو استقبال از آن ها بسیار بیشتر شده است. شما می توانید، از این لوازم برای دوربین های تحت شبکه نیز استفاده کنید. 

ذخیره سازی تصاویر در این سیستم ها با کیفیت بهتری انجام می گیرد. امکان استفاده از هادرهای اکسترنال و فلش نیز در این لوازم از مهمترین مزایای استفاده از آن ها محسوب می شود. میزان پشتیبانی این سیستم ها متغیر است و هر یک از آن ها میزان حافظه به خصوصی را ساپورت می کنند.

محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته

بیشتر بدانید: بازبینی فیلم دوربین مدار بسته

فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته در حافظه سیستم رایانه

یکی دیگر از روش های ضبط فیلم دوربین های مداربسته، ارتباط این دوربین ها با رایانه یا کامپیوتر است. پس از ذخیره فیلم دوربین مدار بسته بر روی رایانه یا کامپیوتر قابل مشاهده هستند و به صورت زنده در این سیستم ها ذخیره خواهند شد. این روش ذخیره سازی فیلم، بسیاری از مشکلات در زمینه ذخیره فیلم در مدت زمان طولانی را به طرز قابل توجهی از بین می برد. 

فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته بر حافظه هارد اصلی کامپیوتر ذخیره شده و شما می توانید، میزان حجم مورد استفاده را هر لحظه مشاهده و کنترل کنید. امکان ارتقای فضای ذخیره سازی اچ دی دی نیز در این سیستم ها فراهم است و به همین خاطر، هیچ محدودیتی در ذخیره سازی فیلم در این سیستم ها نخواهید داشت. برای فراهم کردن فضای ذخیره سازی فیلم های ذخیره ای در دوربین مداربسته، باید به پروژه نظارتی مورد نظر و گستردگی آن دقت داشته باشید و سپس بر اساس بودجه خود یک سیستم رایانه مناسب انتخاب کنید. 

همچنین برای تعیین اینکه حافظه دوربین مدار بسته کجاست و میزان حافظه مورد نیاز، به مدت زمانی که برای ضبط تصاویر نیاز دارید، توجه داشته باشید. گاها تصاویر دوربین های مداربسته به صورت 24 ساعته ضبط می شوند و هفت روز هفته نیاز به ضبط تصاویر وجود دارد. به این ترتیب گنجایش فضای ذخیره سازی داده ها نیز به همین نسبت افزایش می یابد.

همچنین بخوانید: انتخاب هارد دیسک مناسب برای دوربین مداربسته

محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته در محیط ابری

محل فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته در فضای ابری نیز جای می گیرند؛ این روش هزینه بسیار بالایی برای کاربران ایجاد می کند و به همین خاطر برای استفاده همه سازمان ها مناسب نخواهد بود. این روش از مدرن ترین روش های ذخیره سازی فیلم محسوب می شود. فیلم های ذخیره شده دوربین مداربسته در فضای ابری، بدون هیچ دستگاه جانبی در این منابع جای می گیرند. استفاده از این بستر ذخیره سازی، با استفاده از شبکه های اینترنتی میسر خواهد بود. 

یکی از مزایای مهم استفاده از این روش برای نگهداری از تصاویر ذخیره شده دوربین مداربسته، دسترسی ساده به هر یک از آن ها از هر کجای دنیا است. میزان فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی این فیلم ها، بسته به نیاز شما تغییر خواهد کرد. شما می توانید، بر این اساس با استفاده از خدمات شرکت های اینترنتی مختلف، فضای مورد نیاز خود را تامین کنید.

مطلب پیشنهادی: خطاهای حسگر دوربین مداربسته را چگونه تشخیص دهیم 

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net