• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد؟ مشکلات تصویر دوربین مدار بسته

در بعضی مواقع دوربین مداربسته این امکان را دارد که فیلم را در سیستم نظارت تصویری نشان ندهد. در این مواقع باید بررسی کنید که چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد. گاهی اوقات به اطلاعاتی برمی خوریم که تصویر دوربین مداربسته سیاه است، اما در واقع دوربین فیلمبرداری نمی کند. در این مقاله از ایمن شبکه هوشمند به بررسی ماهیت و علل این مشکلات تصویر دوربین مدار بسته می پردازیم.

چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد؟

با مطالعه این مقاله می توانید مشکلات تصویر فیلم دوربین مدار بسته را پیدا کرده و رفع کنید. برای تشخیص علت تصویر نداشتن دوربین مداربسته، ابتدا باید از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان حاصل کرد. زیرا عدم ضبط تصاویر دوربین مداربسته به دلیل مشکلات قطعی دوربین مداربسته به خودی خود مشکل ساز است. در اینجا فرض می شود که دوربین شما به سیستم متصل و روشن است، اما تصویری وجود ندارد. همچنین سلامت مانیتور را بررسی کنید، گاهی اوقات داده ها و ویدیوها قابل ارسال هستند، اما روی مانیتور دیده نمی شوند.

عوامل مختلفی در ایجاد اختلال و مشکلات در تصویر دوربین مدار بسته موثر است. یکی از مواردی که باید بررسی شود مسائل برق است. با توجه به وجود آداپتورهای ضعیف در بازار، یکی از دلایل این موضوع که چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد، می تواند خرابی آداپتور باشد. بررسی کنید که آیا آداپتور مورد استفاده برای دوربین مداربسته در شرایط خوبی است یا خیر. آیا اخیراً در جایی که دوربین مداربسته شما نصب شده است، برقی وجود داشته است که ممکن است دوربین را تحت تأثیر قرار دهد؟

مشکلات منبع تغذیه یکی از رایج ترین دلایل عدم نمایش فیلم در دوربین های مدار بسته است. اکثر سیستم های دوربین مداربسته دارای منبع تغذیه DC برای هر دوربین هستند. حتما منبع تغذیه یا آداپتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید 12 ولت DC یا 24 ولت است. در بیشتر موارد، این 12 ولت DC است.

همچنین بخوانید : عیب یابی و تعمیر دوربین مداربسته

مشکلات تصویر دوربین مدار بسته

اتصالات، دلیل تصویر نداشتن دوربین مداربسته

کانکتورها نقش مهمی در ارسال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط دارند. کانکتور BNC یکی از مهم ترین کانکتورها در سیستم های دوربین مدار بسته می باشد. اگر اتصال قطع شود، انتقال داده و اطلاعات متوقف خواهد شد. این اتصالات باید در دو طرف دوربین مداربسته و DVR بررسی شوند.

قابل اعتمادترین نوع کابل BNC کابل BNC لحیم شده است. در سایر کابل های BNC، ناپایداری و شل شدن اتصالات اغلب با گذشت زمان و کشش کابل و عوامل دیگر مشاهده می شود. بنابراین برای اینکه متوجه شوید چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد و همچنین برای رفع مشکلات تصویر دوربین مدار بسته، اتصالات را بررسی کنید، آنها را به درستی قرار دهید و مطمئن شوید که اتصال کابل درست است. توجه داشته باشید که تداخل و قطع شدن تصویر دوربین یا سیاه شدن تصویر دوربین مدار بسته یکی از دلایلی است که باعث می شود تصاویر دوربین مداربسته ضبط نشود.

نقش کابل در رفع مشکل انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته

انواع کابل ها در دوربین مداربسته و کانکتورها در واقع مسیری را برای دوربین ایجاد می کنند، تا اطلاعات تصویر را به دستگاه ضبط منتقل کند. به طور معمول مبدا و مقصد (سوئیچ ها) برای این مسیر مشکلی ندارد. ولی ممکن است این مسیر در کابل شکسته شود. کابل انتقال داده را در شیارها بررسی کنید. آیا بخشی از کابل در اثر ضربه یا فشار خم شده یا آسیب دیده است؟ اگر کابل کشی یک سیستم مدار بسته به صورت حضوری انجام شود، نقاط احتمالی خرابی را می توان به راحتی پیدا کرد.

از طرفی زمانی که کابل کشی انجام می شود و کل کابل در مسیر قابل مشاهده نیست، این قسمت ها به راحتی قبل شناسایی نمی شوند. البته توصیه می شود برای این شرایط از کابل دیگری استفاده کنید. و دوربین را با کابل دیگری امتحان کنید، با آمدن تصویر دلیل اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد مشخص می شود. این نقاط را پیدا کنید و کابل روت شده را جایگزین کنید تا اتصال کامل شود. به این ترتیب دوربین مداربسته شما تصاویر را ارسال می کند.

بیشتر بخوانید: فلش مموری غیرقابل هک

علت تصویر نداشتن دوربین مداربسته

اگر پس از بررسی اطلاعات فوق، دلیل مشکلات تصویر دوربین مدار بسته و اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد مشخص نشد و مشکل حل نشد، چه باید کرد؟ در این موارد نگاهی به دوربین مداربسته بیندازید. ممکن است خود دوربین مشکل داشته باشد.

در این شرایط دوربین مدار بسته باید جداگانه تست شود. تستر، تست سالم بودن دوربین مدار بسته را برای شما آسان می کند. این دستگاهی است که بر روی صفحه نمایش نصب شده است که علاوه بر آزمایش عملکرد دوربین، کاربردهای دیگری نیز دارد. در این موارد احتمال دارد با دو مشکل زیر روبرو شوید:

سوختن یا خرابی پورت های دستگاه

یکی از دلایل در دسترس نبودن و مشکلات تصاویر دوربین مدار بسته، سوختن پورت دستگاه است. یعنی ممکن است یکی از پورت های DVR دستگاه سوخته باشد. در این صورت کافی است دوربین مداربسته را به پورت دیگری از دستگاه DVR متصل به دوربین سالم وصل کنید. اگر دوربین مداربسته هنگام اتصال به پورت دیگری از دستگاه دارای تصویر باشد، مشکل در همان پورت است.

فرسودگی یک یا چند پورت DVR به دلیل نوسانات برق رخ می دهد. رعد و برق یکی از عواملی است که باعث نوسانات برق می شود که باعث آسیب به دستگاه DVR می گردد.

چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد

خرابی منبع تغذیه دوربین

یکی از دلایل این موضوع که چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد، قطع جریان برق از منبع تغذیه است. اگر منبع تغذیه دوربین مداربسته یا اسپلیتر چند توان دارید، قطع برق رایج است. این مشکلات تصویر دوربین مدار بسته باعث ناپایداری در انتقال داده ها و داده های تصویری و عملکرد ضعیف دوربین های مداربسته می شود. در نهایت با گذشت زمان و گسترش مسیر کابل برق، دیگر دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته نخواهید داشت. در این شرایط آداپتور دوربین خود را برای منبع تغذیه مورد نیاز خود بررسی کنید.

نکات مهم در مشکلات تصویر نداشتن دوربین مداربسته

اگر تصویری از یک دوربین مداربسته دریافت نکنید، تصویر این دوربین به رنگ مشکی بر روی مانیتور دیده می شود. با توجه به موارد فوق، دلیل اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد شناسایی و اثبات شده است. اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، می توانید برای راهنمایی با کارشناسان فنی ایمن شبکه هوشمند تماس بگیرید. به این ترتیب بهتر می دانید به دنبال چه عواملی باشید که باعث شده تصویر دوربین مداربسته نمایش داده نشود.

نکته مهم دیگر این است که یکی از دلایل تمرکز ما بر انتخاب و خرید برندهای معروف دوربین مداربسته، وجود پشتیبانی فنی مطمئن است. برندهای معتبر و اصیل محصولات خود را با کیفیت خوبی در بازار به فروش می رسانند که این امر باعث می شود این محصولات کمتر دچار خرابی و مشکلات در تصویر دوربین مدار بسته شوند.

در صورت بروز مشکل در این محصولات، شرکت و نماینده شرکت سازنده مسئول رفع مشکل می باشد. برخی از مشکلات مانند نادیده گرفته شدن تصویر دوربین مداربسته عموماً به دوربین و کیفیت آن بستگی ندارد. بلکه این مشکلات ناشی از عوامل خارجی مانند شرایط محیطی و مشکلات مربوط به نصب و تنظیمات دوربین مداربسته است. چنین اتفاقاتی در تجهیزات پیشرفته سازندگان معروف دوربین مدار بسته نیز رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: حمله DDoS چیست و چگونه از خود در برابر آن محافظت کنیم؟

نتیجه گیری نهایی

در این گزارش از سایت ایمن شبکه هوشمند در رابطه با اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد صحبت کردیم و سعی کردیم بسیاری از مشکلات تصویر دوربین مدار بسته را رفع کنیم. دوربین مدار بسته برای اطمینان از ایمنی و امنیت خانواده ها بسیار مهم است. اما دوربین مداربسته اگر به درستی کار نکند نمی تواند هدف خود را برآورده کند. همیشه باید به یاد داشته باشیم که خدمات مورد نیاز در نصب دوربین مداربسته کافی نیست، بلکه باید در قبال آن نیز مسئولیت پذیر باشیم.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net