• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
6 ریکاوری دوربین مدار بسته * نحوه بازیابی فیلم تصاویر هارد dvr

متأسفانه در بسیاری از موارد افراد به طور تصادفی یا عمدی فیلم دوربین مدار بسته را حذف می کنند. بدیهی است که وقتی می خواهند آن ها را ردیابی کنند، به دنبال راه هایی برای بازیابی و ریکاوری فیلم دوربین مداربسته هستند. برخی افراد فکر می کنند که هیچ راهی برای ریکاوری هارد دوربین مداربسته وجود ندارد. باید اشاره کنیم که این یک تصور اشتباه است و راه های زیادی برای نحوه ریکاوری دوربین مدار بسته وجود دارد. راه های مختلفی برای بازیابی فیلم دوربین مدار بسته وجود دارد که در این گزارش از سایت ایمن شبکه هوشمند به برخی از آن ها اشاره می شود.

روش های بازیابی و ریکاوری فیلم دوربین مدار بسته

اطلاعات برای هر شخصی قابل حذف است. از دست رفتن اطلاعات موبایل، هارد دوربین مداربسته، هارد کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و... در دنیای امروز بسیار مهم است و در زمینه دوربین های مداربسته نیز نقش امنیتی را ایفا می کند. بنابراین ریکاوری کردن یا عدم ریکاوری دوربین بر اساس هدف افراد بسیار مهم است. به عبارت دیگر ممکن است شما بخواهید این اطلاعات در شرایط خاصی بازگردانده شود. و یا در شرایط دیگر بخواهید اطلاعات به طور کلی حذف شود تا از دست ذینفعان دور بماند.

سوال اصلی این است که آیا می توان اطلاعات دوربین مداربسته را بازیابی کرد یا خیر؟ اگر بازنویسی شده باشند، چگونه می توان آن ها را لغو کرد؟ اگر هارد بازیابی نشد چه کنیم؟ تا انتها با ما همراه باشید، در مورد شرایط و نحوه بازیابی و ریکاوری فیلم دوربین مداربسته بیشتر صحبت خواهیم کرد.

امکان بازیابی هارد دوربین مداربسته در چه زمانی وجود دارد؟

اگر هارد سالم باشد و اطلاعات فقط از روی آن پاک شده باشد، امکان ریکاوری هارد دوربین مداربسته وجود دارد. و به راحتی می توانید فایل های حذف شده دوربین مداربسته را بازیابی کنید. اما شانس بسیار کمی برای بازیابی ویدئوهای DVR دوربین مداربسته بازنویسی شده دارید. چرا که آن ها با یک ویدیوی دیگر جایگزین می شوند و از هارد دیسک حذف می گردند.

حتی اگر هارد دیسک تا حدی آسیب دیده باشد، امکان بازیابی ویدیوهای هارد وجود دارد. اما اگر هارد دیسک دوربین مداربسته به طور کامل رونویسی شده باشد، این امکان صفر است. اگر رونویسی کامل نشده باشد، هنوز فرصتی برای بازیابی ویدیو از هارد درایو دوربین مدار بسته وجود دارد. در ادامه روش های ریکاوری فیلم هارد دوربین مدار بسته را بررسی خواهیم کرد.

بازیابی فیلم دوربین مداربسته

1. جستجو در سطل زباله دستگاه ضبط dvr

در صورتی که از shift + delete برای حذف فیلم های دوربین مداربسته استفاده نکرده باشید، ویدیوها در سطل زباله DVR خواهد بود. بنابراین، بهتر است قبل از هر اقدامی DVR یا NVR یا تجهیزات ضبط نظارت تصویری خود را به طور کامل بررسی کنید.

در ادامه بخوانید: نحوه بازبینی فیلم دوربین مداربسته

2. استفاده از تاریخچه فایل یا file history

این روشی برای ریکاوری فیلم های دوربین مداربسته در سیستم عامل های ویندوز است و همچنین زمانی که ویژگی امنیتی دستگاه میزبان فعال باشد. در این صورت می توانید از طریق مراحل زیر از دوربین مداربسته خود ریکاوری کنید.

  • در قسمت جستجوی ویندوز، عبارت restore your files with file history را تایپ کنید.
  • فایل مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • پس از یافتن فایل مورد نظر بر روی گزینه Restore کلیک کنید. به این ترتیب فایل حذف شده پس از حذف دوباره ذخیره می شود. البته میتوانید یک آدرس جدید هم به آن بدهید.
  • برای پشتیبان گیری مستقیم از فایل های حذف شده، روی پوشه حاوی ویدیوی حذف شده راست کلیک کنید. اکنون گزینه Restore نسخه قبلی را انتخاب کنید.

نکته: این روش تنها در صورتی امکان پذیر و مفید است که قابلیت پشتیبان گیری شما فعال باشد. اگر غیر فعال است، می توانید به سادگی آن را فعال کرده و در آینده از این ویژگی برای ریکاوری فیلم های هارد دوربین مداربسته استفاده کنید.

Start > Settings > Updates and Security > Backup

سپس مکان خود را وارد کنید تا تاریخچه در حافظه خارجی یا شبکه دستگاه شما ذخیره شود.

3. فایل های پشتیبان خود را مشاهده و بررسی کنید

خوشبختانه دوربین های مداربسته امروزی از برندهای مطرح دنیا دارای ویژگی های زیادی در زمینه ریکاوری دوربین مدار بسته هستند. مانند: پورت کارت حافظه یا فضای ابری یا سرورهای FTP. این ویژگی ها به کاربر این امکان را می دهد که فیلم دوربین مداربسته را در چندین فضای مجزا ذخیره کند.

بنابراین افراد می توانند هر یک از تصاویر حذف شده از دوربین را در مناطق دیگر پیدا کنند. در این حالت، به عنوان مثال، با حذف فایل اصلی، می توانید به راحتی با بازگردانی ویدیو از کارت حافظه یا سرور FTP، آن ها را مشاهده کنید.

ریکاوری هارد DVR دوربین مدار بسته

4. از خدمات بازیابی اطلاعات data recovery استفاده کنید

ممکن است بعید به نظر برسد، اما ضرب دیدن و فشار آمدن به دستگاه گیرنده می تواند تمام یا بخشی از حافظه دوربین را پاک کند. گاهی اوقات خرابی NVR یا DVR می تواند باعث از بین رفتن تصاویر دوربین مداربسته شود. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از خدمات قابل اعتماد بازیابی فیلم دوربین مدار بسته است.

5. از نرم افزار ریکاوری فیلم دوربین مدار بسته استفاده کنید

اگر نسخه پشتیبان فایل های خود را پاک نکرده اید، نرم افزار ریکاوری هارد دوربین CCTV recovery می تواند به شما کمک کند تا فیلم های دوربین مداربسته را بازیابی کنید. اگر می خواهید از چنین نرم افزارهایی استفاده کنید، ابتدا هارد یا کارت حافظه خود را به لپ تاپ متصل کنید. در مرحله بعد نرم افزار را نصب کرده و در نهایت فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی نمایید.

6. از متخصص بازیابی و ریکاوری دوربین مدار بسته کمک بگیرید

گاهی اوقات هیچ یک از راه حل های بالا جواب نمی دهد، بهتر است برای بازیابی فیلم دوربین مدار بسته از متخصصان مجرب کمک بگیرید. ابتدا ریشه و دلیل اصلی حذف عکس ها را بیابید و سعی کنید در اسرع وقت آن را حل کنید.

در پایان بهتر است در مواجهه با چنین مواقعی و حذف تصادفی فایل ها و تصاویر دوربین مدار بسته به چند نکته توجه کنید.

  • در صورت مشاهده خطا در دستگاه DVR یا NVR، آن را باز نکنید.
  • از فرمت کردن هارد دیسک جدا خودداری نمایید.
  • به هیچ وجه فایل اضافه یا حذف نکنید. فقط برای جلوگیری از بازنویسی فایل های قدیمی فایلی اضافه نکنید.
  • فقط در صورتی که اطلاعات کافی دارید، اقدام به ریکاوری هارد دوربین مداربسته خود کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، یک دستگاه DVR کوچک نیز می تواند دلیل حذف فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته باشد. گاهی اوقات دستگاه ذخیره فیلم دوربین مدار بسته متناسب با دوربین نیست و یا برای عملکرد آن مناسب نیست. اما خوب است بدانید که با خرید پکیج دوربین مدار بسته از ایمن شبکه هوشمند به هیچ عنوان با این مشکلات مواجه نخواهید شد. زیرا تمامی اجزای این پکیج بررسی شده و هماهنگی و سازگاری دستگاه 100% می باشد.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله از ایمن شبکه هوشمند در رابطه با نحوه بازیابی و ریکاوری دوربین مدار بسته صحبت کردیم. در صورتی که با مطالعه این گزارش باز هم سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. مجموعه ایمن شبکه هوشمند دارای سال ها تجربه در فروش و نصب انواع دوربین مداربسته می باشد. و همچنین کادری مجرب می تواند بهترین مجموعه از دوربین های مداربسته و لوازم جانبی را ارائه دهد تا خرید دوربین مداربسته شما را آسان کند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net