• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است ؟

امروزه نیاز به دوربین های مداربسته در اکثر مکان ها مانند مغازه ها، کارخانه ها، ادارات، مجتمع های مسکونی، خرید دوربین مداربسته برای باغ ها یا ویلاها و بسیاری مکان های دیگر یک ضرورت تلقی می شود. در این مقاله از ایمن نت سعی شده است تجهیزات و وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته که جزء الزامات می باشد را شناسایی کنیم. و به این سوال اساسی که برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است پاسخ می دهیم.

تجهیزات و وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

برای نصب و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته در محل مورد نظر به ابزار و تجهیزات زیادی نیاز داریم که در قسمت های بعدی به آنها پرداخته می شود.

خرید دوربین مدار بسته

در میان تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته، انتخاب دوربین مناسب برای محیط مورد نیاز یکی از مهمترین تصمیمات است. دوربین مدار بسته برای دریافت و ضبط تصاویر از محیط مورد نظر استفاده می شود. نکته بسیار مهم در این قسمت این است که دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند، بنابراین شما باید با توجه به نیاز خود یک دوربین مداربسته خریداری کنید. هنگام خرید دوربین مداربسته به نکات زیر توجه کنید:

  • بالا بردن کیفیت فیلم دوربین مداربسته
  • منطقه تحت پوشش دوربین نظارت محیطی مورد نظر
  • تعداد دوربین های مورد نیاز
  • انتخاب نوع دوربین با توجه به فضای موجود جهت نصب در محیط
  • انتخاب دوربین مداربسته بر اساس ظاهر

انواع دوربین های مدار بسته بر اساس کاربرد

دوربین مدار بسته شبکه: این نوع دوربین مداربسته به صورت بی سیم تصاویر دریافتی را بر روی دستگاهی به نام NVR تحت شبکه IP پردازش می کند.

دوربین مداربسته آنالوگ: این نوع دوربین های امنیتی تصاویری را که از محیط دریافت می کند، در دستگاهی به نام ضبط کننده فیلم دیجیتال پردازش می کند. جهت بررسی تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و آنالوگ می توانید به این مقاله مراجعه نمایید.

وسایل مورد نیاز نصب دوربین مدار بسته

دستگاه DVR یا NVR از وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، این دستگاه ها وظیفه پردازش تصویر و ویدئو را بر عهده دارند. بسته به نحوه عملکرد دوربین مداربسته اعم از آنالوگ یا شبکه، یکی از این دو دستگاه را خریداری کنید. همچنین می توانید با مراجعه به مقاله آموزش راه اندازی و نصب دستگاه nvr از طریقه نصب این دستگاه آگاه شوید.

هارد دیسک برای ذخیره فیلم ها

در پاسخ به پرسش برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است باید گفت که، در یک سیستم دوربین مداربسته، برای ضبط و ذخیره تصاویر و فیلم های دریافتی، به حافظه یا هارد دیسک نیاز داریم. توجه داشته باشید که نوع عملکرد دوربین مدار بسته یکی از عواملی است که در انتخاب سایز هارد دیسک مناسب برای دوربین مدار بسته تاثیر می گذارد. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ این سوال روشن است. از آنجایی که سیستم دوربین مداربسته تصاویر و فیلم های باکیفیت را پردازش می کند، برای ذخیره این تصاویر به یک هارد دیسک قدرتمند نیاز دارید.

در سیستم دوربین مداربسته آنالوگ شما نیز به هارد دیسک نیاز دارید، اما ظرفیت هارد دیسک مورد استفاده در این سیستم کمتر از سیستم شبکه است. البته برخی از سیستم های دوربین مداربسته دارای تنظیماتی هستند که به عنوان مثال می توان برای سیستم تعریف کرد تا تصاویر و فیلم ها را به مدت 30 روز ذخیره کند و پس از این مدت فیلم ها به صورت خودکار از روی هارد دیسک پاک می شوند. امروزه هاردهای اکسترنال بیشتر برای محل ذخیره فیلم های دوربین مداربسته استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مداربسته غرب تهران + فروش و خرید

کابل های دوربین مدار بسته

یکی دیگر از ملزومات و وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته کابل مخصوص انتقال فیلم از دوربین به دستگاه های DVR یا NVR است. برای این کار می توانید از کابل کواکسیال یا آنتن تلویزیون  یکی از انواع کابل دوربین مداربسته استفاده کنید. برای انتقال برق مورد نیاز به دوربین ها می توان از سیم هایی با سطح مقطع حداکثر 0.75 میلی متر مربع استفاده کرد.

آداپتور از تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مدار بسته

با توجه به اینکه دوربین مداربسته برای راه اندازی نیاز به برق 12 ولت دارد، از آداپتور برای تغییر برق 220 ولت شهری به 12 ولت استفاده می شود. و این محصول یکی از وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته می باشد. در این مرحله باید توجه داشت که آداپتور و تمامی دستگاه های موجود در سیستم دوربین مداربسته نباید مستقیماً به پریز برق متصل شوند. زیرا حتی یک تغییر کوچک در قدرت برق می تواند باعث خرابی و علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته یا آسیب جدی شود. برای جلوگیری از این آسیب می توانید از قطع کننده های مدار استفاده کنید.

اتصالات و تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

در سیستم مدار بسته اتصال کابل کواکسیال به دستگاه DVR یا NVR یک اتصال ورودی در نظر گرفته می شود. دوشاخه های BNC اغلب یکی از وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته است. شاید کوچکترین تجهیزات مورد نیاز در نصب دوربین مدار بسته یک فیش BNC باشد. برای انتقال ویدئو از دستگاه DVR یا NVR به مانیتور، از یک کانکتور مخصوص استفاده می شود. که یک سر آن به صفحه نمایش متصل می شود و سر دیگر به یکی از این دو دستگاه متصل است. با توجه به خروجی های موجود در این دو دستگاه، این ها می توانند USB و HDMI باشند.

برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است

نمایشگر از وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته، مانیتور می باشد که یکی از اجزای اصلی این سیستم محسوب می شود. زیرا برای مشاهده ویدیوهای زنده از دوربین ها یا فیلم های ذخیره شده روی هارد دیسک به نمایشگر نیاز است. انتخاب اندازه صفحه نمایش در اینچ ممکن است بسته به تعداد دوربین های اطراف متفاوت باشد. البته باید گفت که این موضوع سلیقه ای است.

میکروفون برای نصب دوربین مداربسته

میکروفون برای ضبط صدا در دوربین مداربسته برای محیط هایی که معمولاً نیاز به فیلمبرداری در محل کار، خانه و غیره است استفاده می شود. برای امنیت محیط فرقی نمی کند فیلم ضبط شده با صدا باشد یا بدون صدا. بنابراین میکروفون نمی تواند یکی از تجهیزات اصلی و وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته باشد.

ابزارهای سوئیچ

اگر یک سیستم مدار بسته در داخل شبکه نصب شده باشد، به یک دستگاه سوئیچ و یک کابل شبکه Cat5 یا Cat6 نیاز خواهید داشت.

داکت کشی شبکه از ملزومات نصب دوربین مدار بسته

اکنون با مطالعه این قسمت از مقاله، حتما متوجه شده اید که برای نصب سیستم مداربسته نیاز به خدمات کابل کشی شبکه دارید. از شبکه می توان برای سازماندهی این کابل ها و سازماندهی محیط استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: خدمات داکت کشی شبکه و نصب ترانکینگ 1402

لنز دوربین مدار بسته

برای کسانی که با تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته آشنایی ندارند، ممکن است فکر کنند که همه لنزهای دوربین مداربسته یکسان هستند. اما اینطور نیست. به همین دلیل انتخاب لنز دوربین مناسب یکی از نکات مهم است.

انتخاب لنز مناسب و در نتیجه میدان دید دوربین بر محدوده ای که می توانید مشاهده کنید تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، لنز 2.8 میلی متری میدان دید وسیعی ایجاد می کند، که برای نظارت عمومی عالی است. اگرچه یک لنز تله فوتو باریکتر برای مشاهده یک سوژه خاص مناسب تر است. (به طور کلی، میلی متر اندازه لنز دوربین، میدان دید و سطح زوم دوربین را تعیین می کند.)

نتیجه گیری نهایی

در این راهنمای جامع، " برای نصب دوربین مداربسته چه چیز هایی لازم است " سعی کردیم اصلی ترین ملزومات و وسایل مورد نیاز نصب دوربین مداربسته را معرفی کنیم. اکنون می توانید به راحتی پارامترها و تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته خود را قبل از خرید شناسایی کنید. اما اگر هنوز نمی دانید به چه سخت افزاری نیاز دارید یا سوالی دارید که در این راهنما به آن پرداخته نشده، لطفا با کارشناسان ما در ایمن نت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net