• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
نحوه کابل کشی دوربین مداربسته * انواع سیم کشی دوربین مدار بسته

یکی از اجزا و الزامات نصب دوربین نحوه کابل کشی دوربین مداربسته است. مدیریت کابل ها، انواع سیم کشی دوربین مداربسته، طراحی نقشه دوربین مدار بسته، کابل های برق و دیتا، برچسب گذاری و مسیر کابل های دوربین مداربسته، تمامی این موارد جز سوالات متداول مشتریان به شمار می آید.

اگر در حال بازسازی یا ساختن مکانی جدید هستید، بهترین زمان برای سیم کشی دوربین های مدار بسته به داخل خانه قبل از گچ کاری است. در این مرحله گزینه های بیشتری برای محل قرار دادن کابل ها و لوله ها وجود دارد. در این صورت تمام کابل دوربین مداربسته کشیده شده برای محل شما مخفی می شود. برای مکان خروجی تصویر و مکان سرور اصلی سیستم نیز، مکانی در نظر گرفته خواهد داشت.

بررسی تکنولوژی دوربین مدار بسته استفاده شده

اولین چیزی که در انتخاب نحوه کابل کشی دوربین مداربسته باید در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید از دوربین مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید یا دوربین مداربسته آنالوگ. اگر در انتخاب کابل شک دارید، می توانید کابل کواکسیال و کابل شبکه را همزمان وصل کنید.

الزامات و ابزار مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته:

  1. محل نصب سیستم دوربین نظارت تصویری
  2. محل قرارگیری مانیتور
  3. دستگاه ضبط دوربین مدار بسته DVR و NVR و سرور
  4. نقشه سیستم سیم کشی دوربین مدار بسته

بررسی نوع کابل برای وصل کردن دستگاه مدیریت تصویر به مانیتور

در نصب دوربین مداربسته و سیستم نصب شده اغلب یک مانیتور در نزدیکی DVR وجود خواهد داشت و نیازی به کابل کشی دوربین مداربسته به مانیتور نیست. و در هنگام نصب سیستم می توانید از چندین متر کابل HDMI یا VGA استفاده کنید. اگر فاصله بین مانیتور و DVR زیاد است، باید روشی برای کابل نمایش را در نظر بگیرید. برای سایر مانیتورها، بسته به دستگاه مدیریت تصویر و محل نمایشگر، می توان از کابل شبکه، کواکسیال یا کابل HDMI استفاده کرد.

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته بر روی پلت فرم آنالوگ

برای راه اندازی  و خرید دوربین های آنالوگ باید دو کابل به دوربین مداربسته متصل شود. یک کابل برای انتقال تصویر و مجموعه ای از سیم های برق برای منبع تغذیه. شما می توانید کابل کواکسیال و کابل اسپلیت را در سیم کشی دوربین امنیتی اجرا کنید، اما معمولا از کابل کواکسیال برای انواع سیم کشی دوربین مداربسته استفاده می کنند.

کابل ترکیبی از شکل کابل دوربین مدار بسته مشتق شده است:
ترکیبی از کابل تصویر و منبع تغذیه 12 ولت در مجموعه کابل کواکسیال وجود دارد و برای ساده کردن کار و کاهش هزینه ها و تعرفه کابل کشی بسیار راحت است. البته توصیه می شود از کابل کواکسیال با طول های بسیار طولانی استفاده کنید و از طریق یک کابل مجزا برق رسانی و کابل کشی دوربین مداربسته را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: تعرفه کابل کشی شبکه 1402 * هزینه قیمت خدمات پسیو شبکه

نحوه سیم کشی کابل دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته شبکه از انتقال اطلاعات تصویر از طریق کابل های CAT5 یا CAT6 استفاده می کند. همچنین می توان از برق اترنت (POE) برای ارسال برق به دوربین مداربسته IP استفاده کرد، و با استفاده از همان کابل LAN می توان به طور همزمان برق و دیتا را به دوربین مداربسته نیز ارسال کرد.

برخی از NVR ها با POE ساخته می شوند، اما در بیشتر موارد استفاده از سوئیچ خارجی POE توصیه می شود. هنگام استفاده از سوئیچ POE خارجی، تمام کابل کشی دوربین مدار بسته هر دوربین به سوئیچ POE شبکه محلی متصل می شود و سپس NVR به شبکه متصل می گردد.

اکثر دوربین های نظارت تصویری IP یک کابل برق اضافی دارند. اگر انتخاب کردید از POE استفاده نکنید، می توانید از یک کابل برق جداگانه استفاده کنید که برای هر دوربین مداربسته نیاز به سیم کشی جداگانه دارد.

مطلب پیشنهادی: قیمت و راهنمای خرید دوربین آی پی

منبع تغذیه و جریان برق رسانی دوربین تحت شبکه IP

پنج راه برای برق رسانی و سیم کشی دوربین مدار بسته شامل موارد زیر می شود:

  1. از سوئیچ های POE و دوربین های نظارتی با قابلیت POE استفاده کنید و از کابل های شبکه استفاده نمایید.
  2. نصب کابل ها و شبکه های برق مجزا و در نهایت منبع تغذیه مجزا برای هر دوربین مداربسته.
  3. استفاده از نصب دستگاه NVR با خروجی POE و دوربین مدار بسته و رشته های شبکه با قابلیت POE
  4. استفاده از 2 یا 4 کابل شبکه و دادن برق 12 ولت در ابتدای مسیر و استفاده از پریز برای فیش تغذیه در انتهای مسیر و نصب دوربین مدار بسته شبکه.
  5. از POE INJECTOR استفاده کنید و آن را به طور جداگانه برای هر دوربین استفاده کنید.

نحوه اجرای سیم کشی دوربین مدار بسته

اکنون زمان آن رسیده که دوربین مداربسته را وارد عمل کنید. در زیر 2 روش محبوب کابل کشی استاندارد را مشاهده خواهید کرد.

نحوه اجرای سیم کشی دوربین مدار بسته

روش اول نحوه کابل کشی دوربین مداربسته :

کابل دوربین مداربسته CCTV cabling را از اتاق زیر شیروانی خود عبور دهید و دوربین ها را در بیرون قرار دهید. این یک گزینه نصب رایج است، به شما امکان دسترسی به اتاق زیر شیروانی را می دهد و سوله های اتاق نیز در دسترس هستند.

ابتدا باید محل ضبط و منبع تغذیه را انتخاب کنید. برخی افراد به سادگی آن ها را در دفتر کار یا اتاقی در خانه خود قرار می دهند. برخی دیگر ترجیح می دهند آن ها را در مکان امن تری مانند قفسه، پنهان در کمد یا حتی در اتاق زیر شیروانی نگهداری کنند.
سیم های برق از دیوار به سمت اتاق زیر شیروانی می روند تا محل دوربین مورد نظر را بتوان از طریق سوراخ کوچکی در پشت دیوار قرار داد و نصب کرد.

روش دوم سیم کشی انواع دوربین مدار بسته :

گزینه دیگر برای کابل کشی دوربین مداربسته این است که کابل ها را از دیوار بیرونی عبور دهید و سپس از مجرای بیرونی ساختار خود برای عبور کابل ها از یک دوربین به دوربین دیگر استفاده کنید. این یک گزینه عالی برای کسانی است که اتاق زیر شیروانی ندارند یا دسترسی محدودی به آن دارند.

در ادامه بخوانید: نحوه سوکت زدن کابل شبکه دوربین مداربسته

نصب دوربین و انواع سیم کشی آن

هنگامی که کابل دوربین مداربسته را در محلی که می خواهید باز می کنید، می توانید دوربین مداربسته را وصل کنید. زمانی که کابل دوربین مداربسته از سمت اتصال های آن خارج می شود، کابل را می توان وصل کرد و پریز را خارج کرد. استفاده از جعبه های ده به ده برای محل قرار گیری منبع تغذیه، فیش و سوکت در شرایطی که کابل ها را نمی توان از دیوارهای بتنی یا آجری محکم عبور داد، رایج است.

جعبه های اتصال مخصوصاً هنگام عبور کابل از مجرای خارج از سازه مفید هستند، زیرا ضد آب هستند تا از اتصالات الکتریکی و ویدیویی شما در برابر عناصر مختلف محافظت کنند و سطح صافی برای نصب دوربین های شما فراهم کنند. به یاد داشته باشید که این روش برای نصب و کابل کشی دوربین های مداربسته بسیار متداول است.

ابتدا سیم خود را از طریق سوراخ ورودی در پشت جعبه اتصال وصل کنید. سپس جعبه اتصال را به دیوار متصل نمایید. ممکن است لازم باشد یک سوراخ در جعبه اتصال به اندازه کافی بزرگ برای اتصال به دوربین خود دریل کنید. بعد، دوربین را به لینک پاور و ویدیو وصل کنید. سپس پوشش را به جعبه اتصال وصل نمایید. اکنون به راحتی می توانید دوربین را به جعبه اتصال مورد نظر وصل کنید.

هنگامی که از انواع سیم کشی و کابل کشی دوربین مداربسته در پس زمینه یک کفی استفاده می شود، گاهی اوقات یک جعبه اتصال برای پایین بردن دوربین های شما در زیر انسداد مفید است.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net