• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
امن سازی ماشین مجازی و دسکتاپ مجازی با محصول جدید KASPERSKY

گسترش بسیار زیاد شرکت ها به سمت کار در شبکه ها به صورت ریموت و دورکاری باعث شده تا سازمان ها به سمت تهیه و بروزرسانی تکنولوژی هایی برای موارد امنیتی آن روی بیاورند. خیلی از سازمان ها شروع به انتقال پردازش اطلاعات از طریق دسکتاپ های مجازی و زیرساخت های مجازی سازی و محیط های مجازی کرده اند.
استفاده از تکنولوژی VDI یا دسکتاپ مجازی این امکان را به کاربران می دهد تا بتوانند به راحتی به وسیله هر گونه دستگاهی به صورت ریموت به منابع سازمان متصل شوند. و پردازش اطلاعات را از راه دور در داخل سازمان انجام دهند و این مسئله بسیاری از موارد امنیتی را برای سازمان حل می کند.

البته لازم به ذکر است تکنولوژی VDI سالهای زیادی هست که در حال استفاده می باشد. و این تکنولوژی جدیدی نیست و در بعضی از مکان ها مثل شرکت های دارویی این یک تکنولوژی سیستم عادی می باشد. به لطف این تکنولوژی به عنوان مثال دکتر ها از هر جایی می تواند به اطلاعات بیماران خود دسترسی داشته باشند. که این می‌تواند مسئله بسیار حیاتی و مهمی برای جابجایی و انتقال بیماران در شرایط خاص از خانه به بیمارستان ها باشد. و به آنها می تواند کمک بسیار زیادی در این صنعت بکند.

مطلب پیشنهادی: مجازی سازی سرور چیست ؟

برای ویزیت های خانگی بسیار کارآمد میباشد در حالی که اطلاعات بیماران در دیتا سنتر بیمارستانها ذخیره شده و از آنجا خارج نمی شود. و به همین دلیل سازمان های مصر سازمان‌های پزشکی علاقه بسیار زیادی به انتقال کاربران خود به سمت دسکتاپ های مجازی دارند.

ولی از سوی دیگر نمی توان از نظر امنیتی به تکنولوژی VDI یا دسکتاپ مجازی به عنوان یک نوشدارو برای حفاظت از ساخت‌ها و فراست سازمان در برابر حملات نگاه کرد. البته قطعاً این تکنولوژی باعث کاهش سطح حملات به زیرساخت سازمان خواهد شد. ولی بسیاری از حملات همچنان به جای خود باقی هستند و خطرات ناشی از آن برای دسکتاپ های مجازی هم وجود دارد.

امن سازی ماشین مجازی با KASPERSKY

همان گونه که همیشه اتفاق می‌افتد و در کامپیوترهای عادی نیز وجود دارد کاربران ضعیف ترین عضو حلقه امنیت هستند. که معمولاً اپراتورها از طریق باز کردن ایمیل های ناشناخته و آلوده و یا دانلود فایل های ویروسی و مخرب از سایت ها می توانند باعث آلودگی کامپیوتر ها حتی در دسکتاپ های مجازی بشوند.

علیرغم اینکه در دستگاه های مجازی بعد از ری بوت شدن سیستم و یا قطع اتصال مجدد به آن سیستم عامل تمام فایل های مخرب و خراب شده و دانلود شده ویروسی را پاک میکند و از بین می‌برد ولی در همین زمان موجود یعنی از زمانی که فایلها دانلود و یا باز شده اند و تا زمان ریبوت کردن ویروس ها امکان نفوذ در سایر قسمت های سیستم را دارند و از این زمان کم می توانند برای تخریب اطلاعات استفاده کنند.

یکی از آسیب پذیری های مشخص شده اخیر به نام زیر لاگان میتواند نمونه‌ای از این نوع حملات باشد. به این صورت که اگر یکی از کاربران به صورت ناخواسته ماشین مجازی خود را آلوده کند و ویروس و یا برنامه مخرب بتوانند خود را به شبکه دامین کنترلر برساند آنگاه مجرمین سایبری یا همان هکر ها می توانند در شبکه سازمان باقی بمانند. حتی بعد از اینکه ارتباط کاربر مذکور با شبکه قطع شده باشد و کامپیوتر رو به حالت اولیه ریست شده باشد.

مطلب پیشنهادی: VDI (زیرساخت دسکتاپ مجازی) چیست؟

حفاظت از ماشین های مجازی با روش های سنتی و بسیار پیچیده و سختی است. و به دلیل ناکارآمدی دستگاه های موجود که باعث اورلود شدن در زیرساخت مجازی سازی میشود و میتواند تمام منابع مورد نیاز برای کارهای مجازی سازی را صرف تدابیر امنیتی کنم که باعث کندی شدید سیستم خواهد شد. ولی خوشبختانه راه حل های جدیدی برای این گونه محیط ها و محیط های مجازی طراحی شدند.

امن سازی ماشین مجازی با KASPERSKY

کسپرسکی های سکوریتی Kaspersky hybrid cloud security

شرکت آنتی ویروس کسپرسکی برای پشتیبانی تخصصی از این زیرساخت ها محصول را تولید کرده است. این محصول به همان میزان که بهترین محصولات این شرکت در مقابل تهدیدات امنیتی مفید و کارآمد است به همان میزان کارآمدی دارد. با این تفاوت که بار بسیار کمی را بر روی ماشینهای مجازی و زیرساخت آن میگذرد. و موارد غیر ضروری را از آن حذف کرده است.

این محصول با در نظر گرفتن شرایط خاص اسکله های مجازی طراحی شده است و می‌تواند از بسیاری از این محیط ها پشتیبانی کند. مثل دسکتاپ های مجازی VMware هوریزون و دسکتاپ های مجازی مایکروسافت و از طریق یک کنسول مدیریتی واحد قابل مدیریت می باشد. و در آخرین به روز رسانی آن حتی نحوه اختصاص لایسنس به ماشین ها نیز بر این اساس تغییر کرده است.

Kaspersky hybrid cloud security در حال حاضر از راه حل انتقال از ماشین های فیزیکی به ماشین های مجازی نیز پشتیبانی می کند. و شرایط این انتقام را برای کاربران قدیمی خود بسیار تسهیل کرده است. برای تهیه و گرفتن اطلاعات بیشتر در خصوص تهیه لایسنس و نرم افزار می توانید با شرکت ایمن شبکه هوشمند تماس بگیرید.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net