• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
تفاوت بین دوربین های آنالوگ، دوربین های آنالوگ HD و دوربین های IP چیست؟

فناوری همیشه در حال پیشرفت است و این در مورد دوربین هایک ویژن نیز صادق است. در نتیجه، کسب‌وکارهایی که به دنبال سیستم‌های امنیتی هستند، می‌توانند از بین انواع مختلف دوربین‌های امنیتی مانند دوربین های آنالوگ، آنالوگ HD یا دوربین های IP انتخاب کنند. برای اینکه شرکت ها بتوانند انتخابی آگاهانه داشته باشند، بیایید در مورد انواع دوربین ها و اینکه کدام دوربین بهترین گزینه برای کسب و کار شما است، بحث کنیم. تفاوت این دو نوع دوربین تفاوت انتقال تصویر هایک ویژن است.

تفاوت بین دوربین های آنالوگ، دوربین های آنالوگ HD و دوربین های IP چیست

دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ برای دهه ها به عنوان بخشی از صنعت امنیت وجود داشته اند. آنها تصاویر را ضبط می کنند و سپس فیلم ها را از طریق یک کابل کواکس به یک VCR یا یک DVR ارسال می کنند. سپس DVR ویدئو را از آنالوگ به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و فایل را فشرده می کند. فایل بر روی هارد دیسک ذخیره می شود تا بعدا بازیابی شود.

دوربین های آنالوگ باید مستقیماً به یک ضبط کننده متصل شوند و دوربین های آنالوگ نیاز به برق از طریق کابل برق ولتاژ پایین دارند. مانیتورهای مشاهده ویدئو به DVR متصل هستند یا می توانید یک روتر و مودم را به DVR متصل کنید تا آن را از طریق یک شبکه داخلی از طریق اینترنت پخش یا منتشر کنید.

تفاوت دوربین های آنالوگ، دوربین آنالوگ HD و دوربین های IP

دوربین آنالوگ HD

دوربین HD آنالوگ از خانواده دوربین های آنالوگ است. این یک نوع خاص از دوربین های آنالوگ است. می تواند فیلم هایی با وضوح بالا ضبط کند. این دوربین ها برای سیستم های نظارتی که برای شواهد ویدئویی به کیفیت HD نیاز دارند ایده آل هستند. دوربین های آنالوگ HD از همان کابل کواکسیال استاندارد و DVR استفاده می کنند. علاوه بر این، آنالوگ های HD می توانند به راحتی در سیستم های موجود ادغام شوند. با این حال، شما به یک DVR HD نیاز دارید.

تفاوت دوربین های آنالوگ، دوربین آنالوگ HD و دوربین های IP

دوربین های IP

دوربین های IP در چند سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده اند. IP مخفف Internet Protocol است. دوربین های IP تصاویر را ضبط و دیجیتالی می کنند. اینها قابلیت ها و ویژگی های بیشتری را به سازمان هایی که به دنبال یک سیستم نظارت با کیفیت بالا هستند، ارائه می دهد. دوربین امنیتی IP حاوی یک رمزگذار و یک وب سرور است. این دوربین ها برای عملکرد به اتصال شبکه نیاز دارند. می توان از برنامه های موبایل یا وب برای کنترل آنها و مشاهده فیلم ها و تصاویر هنگام جفت کردن آنها با ضبط کننده ویدیوی شبکه استفاده کرد.

دوربین‌های IP با استفاده از فناوری Power Over Ethernet (PoE) می‌توانند با کمک یک کابل اترنت متصل و اجرا شوند و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا منطقه تحت پوشش وسیع‌تر و بهتری ایجاد کنند، زیرا سازمان دیگر نیازی به داشتن پریزهای برق جداگانه ندارد. تنظیم دوربین ها از آنجایی که آنها عملکرد، کنترل ها و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند، انتخاب بسیار خوبی هستند.

تفاوت بین دوربین های آنالوگ، HD آنالوگ و IP

1. کیفیت عکس

دوربین های آنالوگ وضوح محدودی دارند. معمولاً نیم مگاپیکسل است. رزولوشن دوربین آنالوگ بین 420 تا 700 است. دوربین های آنالوگ HD وضوح و کیفیت تصویر بهتری را در مقایسه با دوربین های آنالوگ ارائه می دهند. از سوی دیگر، سیستم دوربین IP به سمت ارائه وضوح پیکسل بین 4k تا 8k حرکت می کند. دوربین‌های IP محدوده وسیع‌تری را پوشش می‌دهند و تصاویر دقیق‌تری را در مناطق مشاهده باریک و بزرگ‌نمایی می‌دهند.

2. کیفیت ویدیو

دوربین های آنالوگ در مقایسه با دوربین های آنالوگ HD یا دوربین های IP کیفیت فیلمبرداری ضعیفی دارند. با این حال، سیستم های دوربین آنالوگ در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارند. دوربین های آنالوگ محدوده سایت محدودی دارند و فاقد وضوح بزرگنمایی هستند. به این معنی که با بزرگنمایی، تصاویر دانه دانه تر و ضعیف تر می شوند. دوربین های آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های آنالوگ پیشرفت های چشمگیری داشته اند و کیفیت فیلمبرداری بهتری را ارائه می دهند.

دوربین های آنالوگ HD امکان تشخیص چهره و تشخیص پلاک خودرو را فراهم می کنند. از طرفی دوربین های IP کیفیت فیلمبرداری بالاتری را ارائه می دهند. محدوده سایت ویدیویی دوربین IP بهتر است و میدان دید وسیع یا باریکی را ارائه می دهد و کیفیت زوم بسیار بهتر است. علاوه بر این، دوربین های IP سیگنال های دیجیتال را انتقال می دهند. در نتیجه، جزئیات ویدیویی باورنکردنی و فیلم واضح‌تری ارائه می‌دهند. بنابراین دوربین های IP به گزینه ای عالی برای تشخیص چهره و تشخیص شماره پلاک خودرو تبدیل می شوند.

3. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

دوربین های آنالوگ از تنظیمات DVR استفاده می کنند و لازم است هر دوربین مستقیماً به دستگاه DVR و منبع تغذیه متصل شود، به این معنی که دوربین های آنالوگ به کابل کشی زیادی نیاز دارند. علاوه بر این، دوربین های آنالوگ کار فشرده ای هستند. از طرف دیگر، از آنجایی که دوربین های آنالوگ HD دستگاه های پلاگین و پخش هستند، نیازی به تنظیمات شبکه یا تنظیمات تنظیمات ندارند و از کابل های کواکسیال استفاده می کنند. بنابراین دوربین های آنالوگ HD به راحتی قابل اندازه گیری هستند.

از طرف دیگر، دوربین های IP از سوئیچ تشکیل شده اند و دوربین های IP نزدیک به یکدیگر را می توان از طریق یک سوئیچ متصل کرد که بیشتر از طریق یک سیم به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه متصل می شود. بنابراین، شما را قادر می سازد تا دوربین های بیشتری را بدون محدودیت تعداد پورت های ضبط کننده ویدئوی شبکه متصل کنید. علاوه بر این، دوربین های IP از فناوری PoE استفاده می کنند که به نوبه خود نیاز به منبع تغذیه جداگانه را نفی می کند.

نتیجه:

وقتی صحبت از فناوری نظارت به میان می آید، دوربین های IP ویژگی ها و عملکردهای بیشتری را ارائه می دهند. دوربین های IP نظارت در سطح جهانی را ارائه می دهند و می توانند رویدادهای امنیتی را از مکان های بی پایان ضبط و مستند کنند. علاوه بر این، شکاف قیمت بین دوربین های آنالوگ، دوربین های آنالوگ HD و دوربین های IP کمتر می شود. عملکرد بدون نقص دوربین های IP آن را به گزینه بهتری برای مشاغل در هر اندازه تبدیل می کند.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net