• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800

پشتیبانی تین کلاینت | راه اندازی، نصب و پشتیبانی thin client

با پیشرفت و توسعه تکنولوژی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تجهیزاتی مانند مینی پی سی ها و تین کلاینت ها ظهور کردند که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشند. شبکه ای که مبتنی بر این ابزار باشد شبکه ای مقرون به صرفه اقتصادی و ایمن است. کلیه برنامه های اجرایی و کاربردی در سمت سرور نصب و اجرا شده و فقط زیروکلاینت ها عملیات مانیتورینگ و نمایش را بر عهده دارند. قابل توجه اینکه به دلیل حجم پایین پردازشی در تین کلاینت نیاز به ابزار قدرتمند نبوده و فقط به عنوان ابزاری واسط ایفای نقش می کند. این ابزار در بسیاری از سازمانها از جمله بانک ها، موسسات آموزشی مورد استفاده قرار گرفته و اغلب بدون هارد دیسک می باشند بنابراین هیچ نوع تهدیدی از نظر هک و ویروسی شدن از سمت کلاینت متصور نمی باشد.

جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید 74391800 (021)
آنچه در این مطلب مطالعه خواهید نمود
    پشتیبانی تین کلاینت | راه اندازی، نصب و پشتیبانی thin client

    پشتیبانی تین کلاینت | راه اندازی، نصب و پشتیبانی thin client

    نگهداری و پشتیبانی تین کلاینت ها

    مدیران شبکه در سازمان‌های دولتی و خصوصی استقبال بیشتری نسبت به تین کلاینت و پشتیبانی تین کلاینت دارند زیرا کاربری را آسان و کنترل مبادی ورودی و خروجی اطلاعات به سازمان را امکان‌پذیر می‌سازد. از آنجا که معمولاً تین کلاینت اطلاعات را به صورت محلی ذخیره‌سازی نمی‌کند، مدیران شبکه نگران از دست رفتن و آسیب دیدن اطلاعات محلی کلاینت‌ها نیستند؛ لذا از این جهت تین کلاینت‌ها نیازی به استفاده از آنتی ویروس ندارند. علاوه بر آن استفاده از تین کلاینت، موجب کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی و نگهداری سیستم می‌گردد.

    مراحل نصب و راه اندازی تین کلاینت

    در ابتدایی ترین مرحله پس از انتخاب و خرید تین کلاینت مورد نظر، قطعات جانبی مانند موس، مانیتور و کیبورد را به دستگاه متصل کنید. سپس دستگاه را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید. تین کلاینت های مختلف با توجه به نوع طراحی خود می توانند در بخش های مختلفی از میز کار شما قرار بگیرند. بسیاری از آن ها در قسمت پشتی مانیتور قابل نصب هستند. این دستگاه ها همچنین در دیگر قسمت های میز مانند کنار مانیتور، زیر میز یا داخل کشو نیز قابلیت نصب دارند.

    تین کلاینت ها سیستم هایی هستند که می توان روی آن ها سیستم عامل نصب کرد. این دستگاه ها از اغلب سیستم عامل ها مانند ویندوز یا لینوکس پشتیبانی می کنند؛ البته برخی دیگر از آن ها از برخی سیستم عامل های اختصاصی پشتیبانی می کنند که برای موارد خاص و امنیتی خریداری می شوند. روی تین کلاینت هایی که کاربری معمولی دارند می توان از سیستم عامل ویندوز استفاده کرد. نصب ویندوز روی تین کلاینت کاملا مشابه نصب ویندوز روی کامپیوتر است و با استفاده از فایل بوت روی دیسک یا فلش انجام می شود. پس از نصب ویندوز، دستگاه آماده استفاده خواهد بود و می توان روی آن برنامه های مورد نیاز را نصب کرد.

    اتصال تین کلاینت به سرور

    تین کلاینت ها می توانند به صورت مستقل یا مانند زیرو کلاینت متصل به سرور کار کند. برای اتصال تین کلاینت به سرور ابتدا باید نرم افزار دستگاه مورد نظر را روی سرور نصب کنید. این نرم افزار را می توانید دانلود کرده یا از شرکت پشتیبانی تین کلاینت، آن را تهیه کنید. برای دانلود نرم افزار تین کلاینت می توانید به وب سایت های معتبر ارائه دهنده خدمات پشتیبانی تین کلاینت مراجعه کنید. اتصال تین کلاینت به سرور از طریق پروتکل های متفاوتی انجام می شود.

    پشتیبانی تین کلاینت ها

     

    یک شبکه مبتنی بر Thin Client چگونه فعالیت میکند

    یک شبکه مبتنی بر این تکنولوژی دارای یک یا چند سرور با ویژگی های خاص می باشد. سیستم عامل این سرورها می تواند هریک از سیستم عامل های موجود (با توجه به برنامه های کاربردی موردنظر) نظیر یونیکس، لینوکس، ( Windows NT Terminal Server Edition (NT TSE ، یا ویندوز باشد. علاوه بر سیستم عامل، بر روی هر یک از این سرورها یک نرم افزار کنترلی وجود دارد که فعالیت های Client ها را کنترل می نماید. بسیاری از این نرم افزارهای کنترلی به صورت رایگان عرضه میشوند و معمولا توسط شرکت های نرم افزاری، تولید می گردند.

    به طور کلی ویژگی های بارز تین کلاینت شامل موارد ذیل میشود :

    • اندازه کوچک و کم حجم تین کلاینت
    • مصرف انرژی کمتر و هزینه کم پشتیبانی تین کلاینت
    • امنیت بالاتر
    • سهولت در ارتقا سخت افزار و پشتیبانی تین کلاینت
    • امکانات مناسب با پورت های موردنیاز و کامل تین کلاینت

    در این شبکه فقط کافی است سرور مدیریت گردد. جهت رفع نقایص احتمالی نیز سرور اصلی مد نظر می باشد.

    در سیستم های تین کلاینت به علت عدم وجود نقطه ورود به شبکه، عدم امکان download کردن نرم افزار از اینترنت و نصب آن بر روی Clientها و همچنین عدم وجود هارددیسک، ویروسی شدن سیستم ها غیرممکن است. همچنین با استفاده از امکانات سیستم مدیریتی و کنترلی موجود بر روی سرورها می توان دسترسی کاربران را نیز به نحو مطلوب محدود نمود. در صورتی که نرم افزاری بر روی سرور نصب نشده باشد، کاربران نمی توانند از آن استفاده نمایند

    کاربری تین کلاینت ها

    کاربران بانک ها، آژانس های مسافرتی، بیمارستان ها، سازمان های دولتی و… می توانند از تین کلاینت به جای PC استفاده نمایند؛ کسانی که به پردازش های بسیار سنگین مثل بازی های سه بعدی کامپیوتری، نقشه کشی های سه بعدی حرفه ای با محیط های گرافیکی سنگین مانند اتوکد نیاز دارند، می توانند بجای کامپیوترهای با هزینه بالا از تین کلاینت‌های ارتقا یافته استفاده نمایند.

    چگونگی فعالیت پشتیبانی Thin Client ها

    آیا علاقمند به بهره گیری از نگهداری و پشتیبانی تین کلاینت هستید؟ قبل از هر چیزی باید چگونگی عملکرد آنها را بدانید. سیستم عامل این سرورها هر کدام از سیستم عاملی متفاوت اعم از لینوکس، ویندوز و… استفاده می کند. همچنین بر روی هر کدام از سرورهای موجود، یک نرم افزار کنترلی تعبیه شده که تمامی فعالیت های موجود در Client ها را کنترل می نماید. بسیاری از این نرم افزارهای کنترلی این روزها به صورت رایگان عرضه می شوند. اگر فکر خرید و یا پشتیبانی تین کلاینت در ذهن تان به وجود آمده، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان وب سایت ایمن شبکه هوشمند میتوانند اطلاعات دقیقی را زمینه نحوه خرید یا پشتیبانی و راه اندازی تین کلاینت در اختیار شما قرار دهند.

    پشتیبانی تین کلاینت

    فواید استفاده از تین کلاینت

    در دنیای پیشرفته امروز محال است تجهیزات و تکنولوژی به بازار معرفی شود و مزایا و فوایدی را با خود به همراه نداشته باشد. این مسئله در رابطه با تین کلاینت نیز صدق می کند. اگر فکر خرید تین کلاینت یا حتی پشتیبانی تین کلاینت را در سر میپرورانید، باید نسبت به ویژگی ها و فواید آن اطلاعات کاملی داشته باشید. از جمله فواید آن عبارتند از:

    مدیریت پذیری

    چه کسی از مدیریت سرور میتواند ناراضی باشد؟ در واقع این مدیریت کمک می کند تا هرگونه نقایص احتمالی بر روی سرور اصلی رفع شود. فکر می کنید بجز Thin Client کدام تجهیزات فعال دیگری در شبکه سازی توانسته چنین ویژگی را با خود به همراه داشته باشد؟

    امنیت بالا

    یکی از شاخص ترین ویژگی ها و فوایدی که پشتیبانی تین کلاینت با خود به همراه دارد امنیت بالای آن است. در واقع در پشتیبانی سیستم های Thin Clientبه دلیل عدم وجود نقطه ورود به شبکه، امکان دانلود نرم افزار از اینترنت و نصب آن بر روی کلاینت وجود ندارد. از طرفی عدم وجود هارد دیسک نیز اطمینان می دهد که ویروسی شدن دستگاه غیرممکن است.
    علاوه بر تمام موارد گفته شده، با کمک امکانات تعبیه شده در سیستم مدیریتی و کنترلی بر روی سرورها، شرایطی به وجود آمده تا دسترسی کاربران را به بهترین شکل ممکن محدود کنید. به عبارتی؛ اگر نرم افزاری بر روی سرور نصب نشده باشد، کاربران قادر به بهره گیری از آن نخواهند بود.

    تین‌کلاینت‌ها با ارائه یک راه‌حل امنیتی متمرکز به کارشناسان شبکه و امنیت اجازه می‌دهند از سرور ارائه‌دهنده خدمات به بهترین شکل محافظت کنند. با این حال، برای آن‌که بتوانیم درباره امنیت تین کلاینت‌ها صحبت کنیم باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم که نوع تین کلاینت خریداری شده نقش مهمی در این زمینه دارد.

    به‌طور مثال، اگر تین کلاینت قابلیت پشتیبانی از نصب سیستم عامل را دارد، به معنای آن است که مجهز به رسانه ذخیره‌ساز است و باید تمهیدات لازم برای ایمن‌سازی آن در نظر گرفته شود و باید به مکانیزم‌های امنیتی سیستم‌عامل نیز دقت کرد. اگر هارد دیسک روی تین کلاینت نداشته باشیم احتمال ویروسی شدن سیستم‌ها وجود ندارد. با استفاده از امکانات سیستم مدیریتی و کنترلی موجود در سرورها می‌توان دسترسی کاربران را نیز به نحو مطلوب محدود و کنترل کرد. فاکتور مهم دیگری که باید بررسی شود، مکان قرارگیری سرور در شبکه‌ای است که تین کلاینت‌ها به آن متصل می‌شوند.

    در حالت کلی، به دلیل این‌که عملکرد پشتیبانی تین کلاینت توسط سرورها محدود می‌شوند، قادر نیستند نرم‌افزارهای تایید نشده را اجرا کنند و داده هایی روی آن‌ها کپی یا ذخیره‌سازی نمی‌شود و فرآیند مدیریت و نظارت بر عملکرد آن‌ها توسط یک سرور مرکزی انجام می‌شود امنیت قابل قبولی دارند.

    کنترل و نظارت

    در قسمت بالا به این موضوع اشاره کردیم که کاربران فعال در شبکه های Thin Client قادر به نصب اپلیکیشن های مورد علاقه خود بر روی کلاینت نیستند. همچنین نمیتوانند تغییراتی را بر پیکربندی سیستم به وجود آورند.

    تعرفه پشتیبانی تین کلاینت

    هزینه های سخت افزاری پشتیبانی تین کلاینت

    یکی از اساسی ترین مشکلاتی که کاربران با تجهیزات شبکه درگیر هستند، هزینه بالای نگهداری از آنهاست. اما خوشبختانه این تجهیزات به مراتب حتی از تجهیزات pcها نیز ارزان ترند. خب چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟ از طرفی به دلیل عدم وجود قطعات جانبی در این سیستم، خرابی کمتری به سراغ آن خواهد رفت. در نتیجه هزینه نگهداری و پشتیبانی تین کلاینت نیز کمتر خواهد بود. ارتقا و نگهداری Thin Clientها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقا شبکه نیاز است تا سرور مربوطه آپدیت شود.

    سهولت در ارتقاء

    اگر پس از گذشت مدتی تصمیم به اضافه کردن ترمینال های جدید به شبکه را گرفتید، تنها کافیست از طریق نرم افزارهای مرکزی که بر روی آنها نصب شده اقدام کنید. در غیر اینصورت نمیتوان اطمینان استفاده صحیح را داد. در صورت خرابی نیز میتوان به راحتی ترمینال موردنظر را از شبکه خارج نمود.

    ذخیره سازی انرژی

    اگر بخواهیم یک مقایسه کلی در رابطه با ذخیره سازی انرژی این سیستم ها داشته باشیم. باید بگوییم که تین کلاینت ها به مراتب انرژی کمتری را مصرف می کنند. در واقع در این سیستم به واسطه پردازش پایین، توان مصرفی چیزی حدود ده الی بیست وات در ساعت است. در حالی که این توان در کامپیوترهای نوع PC به چیزی حدود ۲۵۰ وات در ساعت خواهد رسید.

    سخن آخر

    تین کلاینت‌‌ها دارای انعطاف ‌پذیری بسیار زیاد و قدرت پردازش اطلاعات بسیار بالا می‌ باشند. از قابلیت‌های بخصوص این محصول، می‌توان به‌ سرعت بسیار بالا، امکان نصب تمامی سیستم‌ عامل‌های ویندوز و لینوکس و پشتیبانی از شبکه‌های Wi-Fi در بعضی از مدل‌ها اشاره کرد. متخصصین شرکت ایمن شبکه هوشمند آماده مشاوره رایگان در مورد خرید تین کلایت مورد نیاز برای شما می باشند.

    اطلاعات تماس

    میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

    02174391800 09128581120 info@imennet.net