• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02188970170
دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye + قیمت خرید و فروش

دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye چند سالی است که وارد بازار شده و به دلیل کارایی بالا و قیمت مناسب، سهم خوبی در بازار فروش دوربین های مدار بسته به دست آورده است. دوربین چشم ماهی به گونه ای فشرده طراحی شده است که هنگام نصب بر روی سقف با ظاهری زیبا فضای کمی را اشغال می کند. مشاهده تصاویر در موبایل، کیفیت تصویر 2 مگا پیکسلی، ذخیره سازی ویدئو و بسیاری دیگر از ویژگی های فنی از جمله مزایای نصب و خرید دوربین مدار بسته چشم ماهی است. با خرید دوربین 360 درجه ، می توانید زمان ضبط عکس ها را به طور کلی مشخص کنید، یا در صورت تشخیص حرکت، زمان بندی ساعتی یا فیلم برداری را فعال کنید.

همچنین می توانید مقدار کل حافظه و حجم باقی مانده را به راحتی مشاهده کنید و امکان فرمت کردن حافظه را نیز دارید. امکان نمایش فایل های ضبط شده روی کارت حافظه داخل دوربین مداربسته بدون حذف کارت از وای فای با نزدیک شدن به دوربین از طریق وای فای وجود دارد.

خرید و نصب دوربین مداربسته چشم ماهی ارزان قیمت

تصور کنید که محیط اداری، مسکونی، تجاری شما فقط با نصب یک دوربین مداربسته 360 درجه کاملاً پوشش داده شود. بنابراین، اگر می خواهید یک دوربین مداربسته استاندارد نصب کنید، به دوربین، دی وی آر ، ترانسفورماتور برق، سیم، هارد دیسک مناسب دوربین مداربسته و ... نیاز دارید. هنگام خرید و نصب دوربین مدار بسته چشم ماهی 360 درجه تمامی این هزینه ها در دوربینی با نصب بسیار ساده جمع آوری می شود و دارای تمامی امکانات از قبیل انتقال تصویر به موبایل، ذخیره سازی، هزینه کم و ... می باشد.

دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye چیست ؟

دوربین های Fisheye دوربین های ویژه ای از انواع دوربین های تحت شبکه می باشد. دلیل نام گذاری این دوربین این است که عملکرد لنز آن با چشم ماهی قابل مقایسه است. این نوع دوربین می تواند از همه زوایا عکس گرفته و فیلم ضبط کند.

مطلب پیشنهادی: ادغام CRM و ERP * مقایسه و بررسی تفاوت ها

خرید انواع دوربین چشم ماهی

دوربین های مداربسته چشم ماهی نیز مانند سایر دوربین های مدار بسته در دو نوع شبکه و آنالوگ تولید می شوند.

  1. دوربین چشم ماهی تحت شبکه به صورت بی سیم و سیمی موجود می باشد، شما می توانید از طریق اینترنت یا وای فای اطلاعات و تصاویر وضعیت دوربین مداربسته را بر روی تلفن همراه یا لپ تاپ خود مشاهده نمایید. شایان ذکر است که دوربین نظارت بی سیم چشم ماهی بدون دستگاه ضبط کار می کند و اطلاعات لازم را در رم داخلی ذخیره می کند.
  2. خرید دوربین مداربسته چشم ماهی آنالوگ به صورت 1 از 4 عرضه می شود یا به عبارتی این دوربین مداربسته قادر به ارائه تصاویر با تکنولوژی های مختلف مانند HDVI، HDTVI، AHD و CVBS می باشد.

دوربین چشم ماهی 360 درجه در چه مواردی کاربرد دارد ؟

خرید و فروش دوربین مداربسته چشم ماهی ارزان قیمت برای بسیاری از موارد استفاده می شود. اما به طور کلی می توان گفت که اغلب در اتاق های بزرگ و سوله های بزرگ، فضاهای تفریحی و ... بیشتر کاربرد دارند. در یک اتاق مسطح و عریض امکان دریافت تصویر از همه جهات توسط دوربین فیش آی وجود دارد. این نوع دوربین در مواردی که به تعداد زیادی دوربین احتیاج داریم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امکان دریافت تصاویر با زاویه باز و 360 درجه در این دوربین، پوشش محیط مورد نظر را به حداکثر می رساند.

این دوربین این قابلیت را دارد که در یک محیط وسیع تصاویری را در تمام جهات برای شما ایجاد کند. و با این کار می توانید به جای خرید چندین دوربین چشم ماهی از یک دوربین برای کنترل یک مکان بزرگ استفاده کنید. از این دوربین ها در سالن های بزرگ، محیط های وسیع و ... استفاده می شود. تنها نقطه ضعف این دوربین ها دید در شب آنهاست، این نوع دوربین ها دید در شب ندارند و در نور کم نمی توانند عکس های خوبی بگیرند.

خرید دوربین مداربسته فیش آی FishEye در مکان هایی که نیاز به نظارت در زمان واقعی است مانند: پاساژهای خرید، باغ وحش ها، مغازه ها، گلخانه ها و غیره بسیار مفید است. برخی از مدل های دوربین مداربسته بی سیم هستند و هزینه نصب را به حداقل می رساند و شایسته است با افرادی که از کابل ها و دید ساختمان و محل قرارگیری دوربین مداربسته خسته شده اند صحبت کنید. خرید دوربین چشم ماهی می تواند در تمامی این مناطق، بسیار مفید باشد.

دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye

مزایای خرید دوربین مدار بسته چشم ماهی 360 درجه

خرید دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye دارای مزایای فراوانی از قبیل ارائه تصاویر 360 درجه ، پوشش کامل در تمامی مناطق، کاهش تعداد دوربین ها، و نصب در داخل و خارج منزل می باشد. در ادامه به برخی از این مزیت ها اشاره می کنیم.

آسان بودن نصب دوربین چشم ماهی

نصب دوربین فیش آی بسیار ساده است و برای نصب نیازی به نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و تبحر خاصی ندارید.

قابلیت ضبط ویدئو بر روی کارت حافظه ( تا 64 گیگا بایت )

با استفاده از درگاه ورودی کارت حافظه، فیلم ها را می توان ذخیره و به رایانه منتقل کرد. علاوه بر این با کمک این دوربین می توانید ویدئوهای ضبط شده روی کارت حافظه را از راه دور و از طریق اینترنت مشاهده کنید. با استفاده از این قابلیت دسترسی از راه دور به کارت حافظه خواهید داشت و با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه خود قادر به تماشای این ویدئوها خواهید بود.

اتصال مستقیم به مودم و وای فای

با اتصال دوربین مدار بسته 360 درجه به مودم خانگی و نصب اپلیکیشن و نرم افزارهای مخصوص اندروید و ای او اس بر روی گوشی، می توان از هر نقطه ای در هر کجای دنیا با استفاده از اینترنت به آن دسترسی داشت.

مطلب پیشنهادی: چرا دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن بخریم ؟

برقراری ارتباط و انتقال صدا به صورت دو طرفه

انتقال صدا در دوربین چشم ماهی 360 درجه به صورت دو طرفه است و با نصب آن علاوه بر داشتن صدای محیط، می توانید هم تصویر و هم مکالمه دو طرفه را با مخاطب خود مانند تماس تصویری انجام دهید.

قابلیت دید در شب در دوربین های مداربسته چشم ماهی

قابلیت دید در شب دوربین به صورت بسیار خوب در تاریکی مطلق با استفاده از IR های بسیار پیشرفته نیز در دوربین 360 درجه fisheye ارائه شده است، بنابراین می توان آن را در محیط هایی مانند انبارها نصب کرد.

دوربین مداربسته چشم ماهی

شروع فیلم برداری با تشخیص حرکت

یکی از ویژگی های خاص شناسایی حرکت در دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye است، این قابلیت پیشرفته برای جلوگیری از پر شدن کارت حافظه طراحی شده است. در واقع با این قابلیت دوربین شروع به ذخیره سازی و ضبط ویدیو نمی کند تا زمانی که شخصی جلوی آن حرکت کند. در نتیجه با این روش مقدار حافظه بسیار کمتری استفاده می شود.

مشخصات فنی دوربین مداربسته چشم ماهی fhisheye

  • کیفیت 2 مگا پیکسل ( FULL HD )
  • پانوراما 360 درجه
  • امکان برقراری مکالمه به صورت دو طرفه
  • قابلیت بی سیم و وای فای
  • پشتیبانی از کارت حافظه تا 64 گیگا بایت
  • انتقال از طریق تلفن همراه و اینترنت بدون احتیاج به IP ثابت
  • فناوری : تحت شبکه
  • سنسور CMOS

در ادامه بخوانید: خرید دوربین مداربسته برای طلا فروشی ها

زاویه دید در نصب دوربین چشم ماهی یا فیش آی

زاویه دید دوربین چشم ماهی چقدر است ؟ لنز دوربین مداربسته چشم ماهی ثابت می باشد، بنابراین زاویه دید این دوربین همیشه ثابت است. البته برای به دست آوردن بهترین زاویه دید، این نوع دوربین ها باید در ارتفاع مناسب نصب شوند. به عبارت دیگر ارتفاع نصب نباید کمتر از 3 متر باشد.

اگر چه خرید دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye بسیار مقرون به صرفه و بهینه است، اما محدودیت هایی نیز برای نصب این دوربین ها وجود دارد. معمولاً نصب دوربین چشم ماهی 360 درجه در این مناطق توصیه نمی شود:

  • مکان هایی خیلی کوتاه یا خیلی بلند
  • مکان هایی که نور کافی ندارند
  • نصب در مکان هایی با سقف ناهموار
  • استفاده در محیط خارجی

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye

نور : بهتر است در مکان هایی با نور تاریک نصب نشود. این نوع دوربین به دلیل کوتاه بودن لنز و متفاوت بودن شکل آن نسبت به سایر دوربین ها به نور بیشتری نیاز دارد.

سطح سقف : برای استفاده حداکثری از زاویه دوربین چشم ماهی، بهتر است آن را روی یک سطح صاف و هموار نصب کنید، تا تمام زوایا را پوشش دهد. در واقع نداشتن موقعیت نصب، باعث می شود دوربین تا حدودی زاویه خود را از دست بدهد.

ارتفاع سقف : دوربین مداربسته Fisheye باید در جایی استفاده شود که ارتفاع سقف کمتر از 3 متر نباشد. به طور کلی خرید دوربین مداربسته چشم ماهی برای مکان هایی با ارتفاع 3 تا 6 متر مناسب است.

تفاوت بین دوربین چشم ماهی و دوربین چرخشی

  1. برخلاف دوربین مداربسته اسپید دام، دوربین های فیش آی می توانند کل تصویر را به یکباره ببینند.
  2. دوربین های چرخشی معمولا دارای زوم اپتیکال هستند که به شما امکان می دهد بدون کاهش کیفیت تصویر، زوم کنید.
  3. دوربین Fisheye تنها یک تصویر 360 درجه می گیرد. بنابراین حتی در طول بازیابی تصویر گرفته شده می توانید تصویر را در جهات مختلف بچرخانید. در مقابل، چرخاندن دوربین فقط تصاویر را در جهتی که هنگام عکسبرداری تنظیم شده اند ایجاد می کند، بنابراین فیلم ضبط شده قابل چرخش نیست.
  4. دوربین های گردان از مکانیزم مکانیکی برای چرخش استفاده می کنند که نگهداری آن ها را بسیار گران تر می کند.

نتیجه گیری نهایی

اگر به فکر خرید دوربین 360 درجه سقفی با کیفیت هستید و قیمت آن نیز برای تان مهم است، لحظه ای در خرید دوربین مداربسته چشم ماهی fisheye تردید نکنید، زیرا با خرید این دوربین، امکاناتی مانند ذخیره سازی بدون نیاز به دستگاه DVR را دریافت خواهید کرد. علاوه بر این قابلیت انتقال ویدئو به تلفن همراه، نصب آسان و از همه مهم تر قیمت بسیار پایین، همه در یک محصول ارزشمند به شما ارائه خواهد شد.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02188970170 09128581120 info@imennet.net