• شنبه تا چهارشنبه 8:30-17 پنجشنبه 8:30-12:30
  • info@imennet.net
مشاوره رایگان 02174391800
آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل * گوشی

انتقال تصویر دوربین مدار بسته به موبایل و مشاهده تصاویر در آن، در بستر یک شبکه اینترنتی انجام می شود و افراد با انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی، قادر به نظارت بر محیط منزل خود از فواصل دور خواهند بود. پس از نصب دوربین مداربسته در محل های مورد نظر، مسئله انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی مطرح می شود. در واقع هدف اصلی نصب این دوربین ها، مشاهده تصاویر ضبط شده در راستای کنترل محیط و ایجاد امنیت در سطح بالاتر است. از این رو در دست داشتن تصاویر این دوربین ها یک مسئله مهم تلقی می شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل و مشاهده تصاویر در آن، در بستر یک شبکه اینترنتی انجام می شود. این مسئله برای کسانی که دائما در سفر هستند و از منزل خود دور می شوند، از اهمیت بالاتری برخوردار است. افراد با انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل، قادر به نظارت بر محیط منزل خود از فواصل دور خواهند بود. برای انتقال این تصاویر، باید ابتدا مهارت ها و اطلاعات کاربری هر یک از آن ها را بیاموزید و با نرم افزارها و دستگاه های مربوط به آن ها به درستی کار کنید. در ادامه با روند انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی موبایل بیشتر آشنا می شوید.

انواع روش های انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل

انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل تنها یکی از راه های موثر برای نظارت بر محیط با استفاده از این دوربین ها محسوب می شود. در این زمینه روش های انتقال بسیاری وجود دارند که با بهره گیری از هر یک، سیستم ایمنی محیط ساختمان شما ارتقا می یابد.

  1. شما می توانید، این اطلاعات را بر روی سیستم کامپیوتر خود انتقال دهید.
  2. امکان انتقال آن ها بدون اینترنت نیز میسر می باشد.
  3. برای انتقال آن ها به تلفن همراه از اینترنت استفاده می کنند.

این سه مورد، نشان دهنده روش های انتقال تصویر دوربین ها هستند که با اعمال تنظیمات ساده ای انجام خواهند شد. برای اعمال تنظیمات هر یک از روش های انتقالی زیر، رعایت برخی دستورالعمل های ضرورت دارد.

آموزش روش انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل

این روش ساده برای نگهداری از تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته با استقبال بالایی رو به رو شده است؛ چرا که تلفن همراه در میان دم دست ترین لوازم روزانه افرد جای می گیرد و هر کس به سادگی از طریق این وسیله، قادر به نظارت بر تردد و وضعیت ساختمان خود خواهد بود. در پروژه های هوشمند سازی خانه، اغلب از این روش برای انتقال تصاویر استفاده می کنند. برای استفاده از این روش طی چند مرحله تخصصی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مراحل تخصصی انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل

  1. برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل ابتدا باید از اتصال اینترنت در محل اطمینان حاصل کنید. برای این منظور فراهم کردن یک مودم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
  2. در وهله دوم فراهم کردن دستگاه های DVR و NVR انجام می شود. این دستگاه ها برای ضبط تصاویر مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. در این زمینه نصب و استفاده از انواع نرم افزارهای مرتبط با تصاویر ضبط شده دوربین مدار بسته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این نرم افزارها باید با دستگاه های انتخابی سازگار باشند و یک نسخه از آن ها بر روی تلفن همراه نصب شود.
  4. سپس نوبت به اتصال دستگاه به نمایشگر می رسد. در این زمینه از کابل های VGA یا HTML استفاده می کنند.
  5. سپس بخش های مربوط به تصویر آی پی یادداشت شده و به تنظیمات اصلی افزوده خواهند شد.
  6. در مرحله بعدی با در نظر گرفتن آدرس های آی پی و مشخصات یادداشت شده، تنظیمات مودم انجام می شود. در این زمینه از آدرس پیش فرض ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ استفاده می کنند که فرایند انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی را ساده تر خواهد کرد.
  7. در مرحله بعدی یوزر نیم و پسوورد نیز به درستی وارد می شوند. بر اساس تنظیمات پیش فرض متداول، پسوورد این بخش به نام admin و یوزرنیم آن نیز به همین نام ذخیره می شود.
  8. پس از اعمال تنظیمات مربوط به پورت های دستگاه، نوبت به تنظیمات تلفن همراه شما می رسد. در این مرحله، کافی است، نرم افزارهای مربوطه را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و از خدمات آن ها در راستای اتصال دوربین مداربسته به موبایل برای دریافت موبایل استفاده کنید. در این زمینه نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.
انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل

آشنایی با نرم افزارهای انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی موبایل

برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته به تلفن همراه روش های بسیار و نرم افزارهای کاربردی فراوانی وجود دارند که هر یک از آن ها انجام این پروسه را ساده تر می کنند. اما برخی از مشهورترین نرم افزارهای مورد استفاده در این زمینه به شرح زیر می باشند:

  • نرم افزار x meye
  • نرم افزار آلباترون
  • نرم افزار ip pro
  • نرم افزار TMeye

مزایای استفاده از تصاویر انتقالی دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل مزایای بی شماری به همراه می آورد که برخی از آن ها را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

کاهش سرقت از منازل

با استفاده از این محصولات در سال های اخیر، میزان خرابکاری و سرقت به حداقل رسیده است. هر قدر هم که از لوازم و تجهیزات ساختمانی به روز مانند درب های ضد سرقت یا حفاظ های آکاردئونی استفاده کنید، باز هم راهکارهایی برای گشودن درب منزل شما به ذهن سارقان حرفه ای خطور می کند. البته باید از حفاظ دوربین مداربسته هم استفاده کنید. از این رو ایجاد یک سیستم امنیتی قابل اطمینان در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. افزایش ایمنی در خانه هایی که حیوانات خانگی نگهداری می شوند نیز از نتایج بهره وری از این دوربین ها به شمار می رود. برخی از این دوربین ها زنگ های هشداری دارند که با بروز هر خطری به صدا در می آیند. با مشاهده تصاویر ضبط شده از دوربین و بازبینی دوربین مدار بسته، امکان چک کردن هشدارهای اشتباه دوربین نیز فراهم خواهد بود.

بهره وری بیشتر در محیط کار

با استفاده از این سیستم ها و دوربین مداربسته در محیط های اداری و کاری، میزان بهره وری از خدمات کارکنان نیز بالاتر می رود؛ چرا که با استفاده از انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی، کارفرمایان کلیه امور آن ها را زیر نظر دارند. به این ترتیب فرصتی برای از زیر کار در رفتن در محیط کار باقی نخواهد ماند!

ذخیره سازی و پشتیبان گیری

این قابلیت مهم در این سیستم های انتقالی نیز بر میزان استفاده از این روش ها برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل افزوده است. تصاویر ضبط شده توسط هر یک از این دوربین مداربسته امکان پشتیبان گیری و بازپخش مجدد دارند. به علاوه هر عکس و فیلمی که با استفاده از این تجهیزات گرفته می شوند، به سهولت ذخیره سازی شده در همان لحظه در حافظه تلفن همراه شما جای می گیرد. در برخی از این سیستم ها امکان تنظیم چندین نرم افزار به صورت همزمان نیز فراهم شده است.

با استفاده از برخی از این سیستم ها، قابلیت به صحبت و مکالمه همزمان با افراد حاضر در محل را نیز خواهید داشت. به علاوه برخی از این دوربین ها با قابلیت گردان تولید می شوند، با وجود این سیستم ها کنترل این دوربین ها نیز میسر خواهد شد.

جمع بندی

عملکرد این سیستم های انتقالی، نحوه نظارت بر امور محل مورد نظر را ساده تر می کند و به این ترتیب ایمنی هر یک از این فضاها بیشتر می شود. در راستای بهره وری بیشتر از دوربین های مدار بسته محیط، استفاده از این سیستم های انتقالی نیز توصیه می شود.

نظرات کاربران

گروههای مقالات
اطلاعات تماس

میدان فاطمی خیابان گمنام بین ششم و هفتم پلاک ۳۴ واحد ۳

02174391800 09128581120 info@imennet.net